Garage voert reparatie uit (maar was dat wel nodig?)
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 18:57 #93739
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Garage voert reparatie uit (maar was dat wel nodig?)
<p>HELEMAAL MEE EENS TOM !!!</p><p> </p><p>en met de ene auto heb je nou eenmaal meer geluk als met de andere. </p><p>en wat voor de één als een gigantisch probleem overkomt, is voor de ander slechts een bij de auto horend ongemakje.</p><p> </p>
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ama Zon (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 19:59 #93738
door Ama Zon (GAST)
Beantwoord door Ama Zon (GAST) in topic Garage voert reparatie uit (maar was dat wel nodig?)
Sterker nog: ik heb juist een klassieker gekocht om te <span style="font-weight: bold;">leren sleutelen </span>
En ik heb er nog steeds zin in!
Alleen is dat wat lastig als je na 1 dag in het donker op de vluchtstrook staat... (volgens de politie een <span style="font-weight: bold;">kegelbaan</span>; niet de beste plek om eens rustig te kijken wat er aan de hand is).
Volgens de eigenaar reed de auto goed op LPG <span style="font-weight: bold;">en </span>benzine. Dat blijkt dus niet waar. Maar goed, inmiddels ben ik er achter dat wel meer niet klopt aan zijn verhaal.
Alleen is dat wat lastig als je na 1 dag in het donker op de vluchtstrook staat... (volgens de politie een <span style="font-weight: bold;">kegelbaan</span>; niet de beste plek om eens rustig te kijken wat er aan de hand is).
Volgens de eigenaar reed de auto goed op LPG <span style="font-weight: bold;">en </span>benzine. Dat blijkt dus niet waar. Maar goed, inmiddels ben ik er achter dat wel meer niet klopt aan zijn verhaal.
26-11-2009 20:50 #93737
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Garage voert reparatie uit (maar was dat wel nodig?)
<p>Dat laatste is natuurlijk erg vervelend. De clubleden zijn tegenwoordig nét mensen! </p><p>Eén van mijn zoons kocht vorig jaar van een lid een "goede" B18 motor voor niet teveel geld die uit een ama was gekomen. Het verhaal was dat die ama een B20 moest hebben en daarom de B18 eruit was gehaald. Thuis aangekomen bleek de compressie bepaald niet in orde en ik heb het blok gedemonteerd.</p><p>Het blok had sinds montage nog nooit gelopen en er zaten nergens olieresten! O.a. verschillende lagerschalen erin, de één redelijk en de ander totaal versleten! Conclusie: het blok was pasgeleden opnieuw opgebouwd met "gevonden" onderdelen.</p><p>Dan zat er nog een B20 kop op ook. Het blok is zó naar de sloop gegaan en was achteraf dus (te-) duur. </p><p>Jammer, maar het vertrouwen in leden is wat afgenomen al weet ik dat er ook een groot aantal goede zijn, waaronder ik natuurlijk! (geintje!)</p><p>Ps: Zonnetje: snel lid worden van deze club en naar de technische avonden en de afstel- sleuteldagen van je regio gaan! </p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ama Zon (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-11-2009 21:32 #93736
door Ama Zon (GAST)
Beantwoord door Ama Zon (GAST) in topic Garage voert reparatie uit (maar was dat wel nodig?)
Ik ben direct lid geworden toen ik de Amazon 3 weken geleden kocht! (alleen toen ik dit topic opende had ik het username/wachtwoord niet bij de hand).
En ik ga zeker naar de technische avonden en sleuteldagen... Alleen de probleempjes zijn eerder gekomen dan die avonden
En ik ga zeker naar de technische avonden en sleuteldagen... Alleen de probleempjes zijn eerder gekomen dan die avonden