rijgedrag 145
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:13 #154006
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic rijgedrag 145
mijn ervaring is dat een 145 toch wel een "verrassend rijgedrag" kan hebben, waar je even aan moet wennen.
wat te snel insturen op nat wegdek resulteert bij mij nog wel eens in rechtdoor gaan.
anderzijds, als de kont eenmaal gaat schuiven is er eigenlijk geen houden meer aan.
maar als je dat allemaal eenmaal weet en er rekening mee houdt dan rijdt 't prima, zelfs mijn vrouw heeft een hekel aan moderne auto's en rijdt liever in de 145
wellicht dat er aan mijn 145 nog wel het nodige verbeterd kan worden qua wegligging, banden (standaard 165) zijn nagenoeg nieuw, en de schokbrekers zijn volgens mij ook nog wel goed, hij deint niet na. Mogelijk is het een optelsom van rubbers, schokbrekers en uitlijning. Ook de 40 liter gastank gecombineerd met 45 liter benzine achter de achteras draagt waarschijnlijk niet heel positief bij aan de wegligging.
wat te snel insturen op nat wegdek resulteert bij mij nog wel eens in rechtdoor gaan.
anderzijds, als de kont eenmaal gaat schuiven is er eigenlijk geen houden meer aan.
maar als je dat allemaal eenmaal weet en er rekening mee houdt dan rijdt 't prima, zelfs mijn vrouw heeft een hekel aan moderne auto's en rijdt liever in de 145

wellicht dat er aan mijn 145 nog wel het nodige verbeterd kan worden qua wegligging, banden (standaard 165) zijn nagenoeg nieuw, en de schokbrekers zijn volgens mij ook nog wel goed, hij deint niet na. Mogelijk is het een optelsom van rubbers, schokbrekers en uitlijning. Ook de 40 liter gastank gecombineerd met 45 liter benzine achter de achteras draagt waarschijnlijk niet heel positief bij aan de wegligging.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 21:30 #154016
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rijgedrag 145
Vaak als mensen jaren een moderne auto hebben gereden zijn ze verwend. Zelfs ik vindt als ik in de nieuwste Mercedes sprinter van mijn werk stap mijn Volvo 940 maar 2 keer niks. Maar dat neemt niet weg dat mijn 940, mijn 245, mijn Opel Admiral en de fiat 850 allemaal wat hebben wat ze zo leuk maken. En dat ze dan anders rijden dan een nieuwe dat is een kwestie van aanpassen en accepteren. Maar als je in het begin al twijfelt moet je het gewoon niet doen. Tuurlijk kun je een 145 bijna net zo strak krijgen en laten remmen als een moderne auto maar dat loop flink in de papieren en haalt wel het karakter van de auto weg.
19-09-2015 17:16 #154226
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic rijgedrag 145
Mijn Amazon met stuurbekrachtiging stuurt behoorlijk strak. Wel met goede schokbrekers en vering en een zware stabilisatiestang.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
20-09-2015 16:51 #154234
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic rijgedrag 145
Mijn 145 Express uit '73.stuurt prima, helemaal origineel.
Ook de 144 uit '71 met stuurbekrachtiger en IPD stuurstang en nieuwe
bussen in de voortrein stuurt heel strak.
Die bekrachtigde stuurhuizen zijn erg solide, heb er nog nooit een gezien
die versleten was.
Heb al vier bekrachtigde stuurhuizen ingebouwd. Ze worden helaas zeldzaam en zijn NIET
Hetzelfde als die van de 164.
Je kunt de stuurbout op je onbekrachtigde huis stellen, controleer ook het olie nivo
van je stuurhuis, vaak lekken ze en dan gaat slijtage extra snel.
Als de stuurinrichting in goede staat is stuurt de 140 prima !
Ook de 144 uit '71 met stuurbekrachtiger en IPD stuurstang en nieuwe
bussen in de voortrein stuurt heel strak.
Die bekrachtigde stuurhuizen zijn erg solide, heb er nog nooit een gezien
die versleten was.
Heb al vier bekrachtigde stuurhuizen ingebouwd. Ze worden helaas zeldzaam en zijn NIET
Hetzelfde als die van de 164.
Je kunt de stuurbout op je onbekrachtigde huis stellen, controleer ook het olie nivo
van je stuurhuis, vaak lekken ze en dan gaat slijtage extra snel.
Als de stuurinrichting in goede staat is stuurt de 140 prima !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate