- Berichten: 12
(Vernieuwd/Gewijzigd) Advies aanschaf Volvo 740
- Rob ter Huurne
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2012 18:33 #116794
door Rob ter Huurne
Beantwoord door Rob ter Huurne in topic (Vernieuwd/Gewijzigd) Advies aanschaf Volvo 740
Kan ik me niet helemaal in vinden: juist de Toyota's zijn vaak de slechtst onderhouden auto's. Garagisten hoor je dikwijls klagen over dat mensen denken dat een Toyota lekker betrouwbaar en degelijk is, en dus geen onderhoud nodig heeft. Het resultaat laat zich wel raden. 
Wat betreft de Amazon vs de 740: een 740 heeft langere onderhoudsintervallen en zaken zoals silent blocs vervangen etc is bij een 240 en 740 veel gemakkelijker dan bij een Amazon. Alleen de electronica is beetje de achilleshiel van een 740 en daarin is een Amazon weer makkelijker (is namelijk minder complex). Neemt niet weg dat een 740 veel onderhoudsvriendelijker is dan een 850 (waar electronica juist nóg complexer is en meer storingen kan vertonen, en zaken zoals een koppeling vervangen is bij een 850 wat lastiger).
Wat betreft de Amazon vs de 740: een 740 heeft langere onderhoudsintervallen en zaken zoals silent blocs vervangen etc is bij een 240 en 740 veel gemakkelijker dan bij een Amazon. Alleen de electronica is beetje de achilleshiel van een 740 en daarin is een Amazon weer makkelijker (is namelijk minder complex). Neemt niet weg dat een 740 veel onderhoudsvriendelijker is dan een 850 (waar electronica juist nóg complexer is en meer storingen kan vertonen, en zaken zoals een koppeling vervangen is bij een 850 wat lastiger).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-08-2012 21:19 #116831
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic (Vernieuwd/Gewijzigd) Advies aanschaf Volvo 740
Ik sluit me bij Niek aan: zo'n 700 gaan rijden om kosten te besparen lukt je niet als je niet zelf kunt sleutelen. Komt nog bij dat de 6 cilinder diesel in de oude vorm nou niet een toonbeeld van duurzaamheid was. Wij rijden uit enthousiasme een 940 en weten uit ervaring dat de kosten toch nog aanzienlijk zijn als je hem betrouwbaar wilt houden, en het redblock B230FK is een beer van een motor...en de 940 een update van de 740...
En inderdaad, het is de pest voor de belastingregels omtrent onze klassiekers, maar de financiele "slimmerikken" komen er vaak zelf wel achter.
En inderdaad, het is de pest voor de belastingregels omtrent onze klassiekers, maar de financiele "slimmerikken" komen er vaak zelf wel achter.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
19-08-2012 21:42 #116835
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic (Vernieuwd/Gewijzigd) Advies aanschaf Volvo 740
Ook ik sluit me bij niek aan, alleen als hobbyauto is het te doen, anders wordt het te duur, een 740 loopt 1 op 7 op gas.
Dat betekent dat een lupo of een punto op benzine goedkoper is en de 200-300 euro wegenbelasting per jaar voor lief neemt.
Verder is het zo dat de 700 serie door de handel wordt ingekocht voor tussen de 500 en 750 euro en de prijzen voor particuliere verkoop ligt tussen de 1500 en 5000 euro of zelfs meer.
Ik heb laatst geprobeerd er 1 in te ruilen, wegenbelastingvrij en op gas, die dingen zijn voor wat de handel bereft niet aan de straatstenen te slijten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de amazon krijg je er bij verkoop er nog eens geen moer voor terug.
Dat betekent dat een lupo of een punto op benzine goedkoper is en de 200-300 euro wegenbelasting per jaar voor lief neemt.
Verder is het zo dat de 700 serie door de handel wordt ingekocht voor tussen de 500 en 750 euro en de prijzen voor particuliere verkoop ligt tussen de 1500 en 5000 euro of zelfs meer.
Ik heb laatst geprobeerd er 1 in te ruilen, wegenbelastingvrij en op gas, die dingen zijn voor wat de handel bereft niet aan de straatstenen te slijten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de amazon krijg je er bij verkoop er nog eens geen moer voor terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





