(Vernieuwd/Gewijzigd) Advies aanschaf Volvo 740
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Goedkoop zal het echt niet worden, die tanks zuipen nogal veel en wisselstukken zijn ook niet goedkoop. Als je op budget wilt rijden, schaf je dan een nette Daewoo of Toyota aan van een jaar of 5-10 oud. Goedkoop in aanschaf, betrouwbare auto's, vrij zuinig in verbruik en wisselstukken zijn betaalbaar.
jij snapt het

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A. Huisken
- Nieuw lid
-
Vroeger reed er een 700 bij ons in het dorp. Als die langs reed hoorde je zo'n machtig geluid. Het leek net zo'n Nissan Patrol of een vrachtwagen met een zware vracht. Volgens mij zat dat ding bij 30km/h al in zijn derde versnelling. haha.
De 200-serie is meer oer-Volvo, maar ik heb toch het idee dat ik van een 700 langer plezier heb...
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Er wordt ondertussen meer gericht op een 700-serie.
Vroeger reed er een 700 bij ons in het dorp. Als die langs reed hoorde je zo'n machtig geluid. Het leek net zo'n Nissan Patrol of een vrachtwagen met een zware vracht. Volgens mij zat dat ding bij 30km/h al in zijn derde versnelling. haha.
De 200-serie is meer oer-Volvo, maar ik heb toch het idee dat ik van een 700 langer plezier heb...
DAt geluid heb je met een 200 serie ook, tenminste als je visco fan het goed doet, bij mij is deze kapot. Dat joelende geluid komt dus van de fan en deze blokken zitten ook in de 700 serie dus het kan wel kloppen. Stiekum kijk ik ook naar de 740/5 serie. De sedan vindt ik minder mooi en practisch maar dat is persoonlijk. De station is ideaal. Neem een zo laat mogelijk bouwjaar ivm de roestpreventie die is sterk verbeterd.
- A. Huisken
- Nieuw lid
-
Ik probeer de automatische versn.bakken te mijden ivm de kosten als die kapotgaan. Een nwe koppeling van een handbak is meestal goedkoper dan een revisie van een automaat.
Ik kom vaak deze twee voertuigen tegen (ik moet zeggen dat de blauwe me iets meer aanspreekt. Bijkomend voordeel; iets lagere vraagprijs en jonger bouwjaar.
www.autotekoop.nl/occasion/volvo ... 72/details
www.autowereld.nl/volvo/740/2.3- ... tails.html
Gister trouwens in een 850Turbo van een vriend gereden....net zoals alle Volvo's....geen bocht mee te nemen, ondanks de krappe draaicirkel, maar rechtuit niet tegen te houden!
Opvallend: de vrouwen (moeders, vriendin van hem) parkeren een vierkante Volvo makkelijker in dan een Volksfiets Golf Variant uit 2002 ?!?!?! Naja.... :shock:
Wel nog wat leesvoer tips:
- Website van Volvorider / Paul Seegers (hij heeft ook interessante aankooptips)
- Volvotips.com over de 700-serie (wel in het Engels)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
"A. Huisken" schreef:
Gister trouwens in een 850Turbo van een vriend gereden....net zoals alle Volvo's....geen bocht mee te nemen, ondanks de krappe draaicirkel, maar rechtuit niet tegen te houden!
Opvallend: de vrouwen (moeders, vriendin van hem) parkeren een vierkante Volvo makkelijker in dan een Volksfiets Golf Variant uit 2002 ?!?!?! Naja.... :shock:
Met een paar (kleine) aanpassingen kan een volvo ok goed de bocht om.
Dat een volvo makkelijker parkeert als een volsfiets is makkelijk te redeneren je hebt meer overzicht door de ramenpartij en de draaicirkel is ongeveer even klein of mischien wel kleiner.
Heb wel eens in een 144 gereden net alsof je in een aquarium zit haha.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Aha, dus dat is de fan. Weer wat geleerd. Inmiddels is de zoektocht redelijk ver gevorderd. (kan ook bijna niet anders met het beperkte budget )
Ik probeer de automatische versn.bakken te mijden ivm de kosten als die kapotgaan. Een nwe koppeling van een handbak is meestal goedkoper dan een revisie van een automaat.
Ik kom vaak deze twee voertuigen tegen (ik moet zeggen dat de blauwe me iets meer aanspreekt. Bijkomend voordeel; iets lagere vraagprijs en jonger bouwjaar.
www.autotekoop.nl/occasion/volvo ... 72/details
www.autowereld.nl/volvo/740/2.3- ... tails.html
Opvallend: de vrouwen (moeders, vriendin van hem) parkeren een vierkante Volvo makkelijker in dan een Volksfiets Golf Variant uit 2002 ?!?!?! Naja....
De automaat van een volvo is net zoals volvo robuust, die van mij een AW 71 met een 4 trap oftwel een 5e versnelling zit er na 3 ton nog onder. ik heb hem 1,5 jaar geleden heb ik de bak voorzien van nieuwe keerringen en laten flushen + nieuwe filters en klaar hij kon weer. Ik ben een automaat rijder want mijn opel admiral heeft er ook 1 alleen is dit een 3 taps en die maakt wat meer toeren. Een 850 T is een beest van een auto. Maar een 245 heeft een kortere draaicirkel dan een 850 dit komt omdat de 850 de motor dwars voorin heeft. Mijn 245 krijg ik in 1 keer bij ons achteruit gepartkeerd met zo'n klein mitsibushi moet ik steken.
- A. Huisken
- Nieuw lid
-
Vandaag in een 740 2.4D een proefrit gemaakt....Dat was in vergelijking tot mijn huidige auto (BMW525D 163pk) een cultuurschok :shock: (open deur)
Wat is dat ding tttttrrrrrraaaaaaaaaaagggg. Auto was prima, alleen de man wilde er gewoon teveel voor hebben. In de advertentie stond 'prijs is bespreekbaar'...niet dus.
Daarna in een 760 Turbo een toertje gemaakt. Dat ging een stuk beter...totdat de auto de brug opging. Wat een ellende.
Uitlaat was nog dicht, en dat was alles. De rest was compleet verrot, vergaand of in een andere staat van ontbinding.
De auto ging trouwens wel als de brandweer.
Verder weet ik dus dat ik met mijn 1.97 ruimte zat heb om mijn lange slungelige lijf achter het stuur te proppen. Zelfs met schuifdak nog genoeg hoofdruimte. Pluspunt.
Al met al een paar uur met auto's wezen rijden, echter nog geen aankoop gedaan.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
De ware liefhebber van klassieke volvos zal hier uiteindelijk de rekening voor gepresenteerd krijgen.
Wanneer je zelf niet wilt of kunt sleutelen moet je zon oude 740 niet gaan rijden om kosten te besparen.Reparaties aan deze vaak volledig afgereden autos zijn behoorlijk duur. Er kan veel meer aan stuk dan aan bijvoorbeeld een amazon.Neem het maar van me aan: je valt van de ene reparatie in de andere en op enig moment is er gezien de reeds gedane investeringen geen weg meer terug! Uiteindelijk ben je veel goedkoper uit met een goede Toyota van 10 jaar oud ,die weinig kilometers heeft gelopen.