mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 09:29 #117458
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
Het gevaar van dat het nu weer opspeelt is dat het puur nog een politiek statement is. In mijn ogen heeft het dan alleen nog te maken met verkiezingen en verkiezingsbeloftes. Dat kan de ratio achter een maatregel naar de achtergrond doen verdwijnen. Hij moet dan doorgevoerd worden omdat dat nu eenmaal in het programma stond. Pas achteraf zal dan blijken dat hij niet zo goed uitpakt (of wel). In mijn ogen is dit ook hoe de PVV groot is geworden.
Dit in tegenstelling tot gewone voorstellen aan de Tweede Kamer waarbij er meer op inhoud gelobbyd wordt om een meerderheid te verkrijgen.
Of heb ik dan een verkeerd beeld van hoe politiek (helaas) werkt.
Toch vrees ik dat het nu geen gezwets is. Moeten we dan als oldtimer bezitters ook populistisch gaan stemmen?
En wat dan? VVD? Die bij de hypotheekrente aftrek het standpunt inneemt dat de overheid betrouwbaar moet zijn en er dus niet getornd wordt aan bestaande hypotheken.
Dit in tegenstelling tot gewone voorstellen aan de Tweede Kamer waarbij er meer op inhoud gelobbyd wordt om een meerderheid te verkrijgen.
Of heb ik dan een verkeerd beeld van hoe politiek (helaas) werkt.
Toch vrees ik dat het nu geen gezwets is. Moeten we dan als oldtimer bezitters ook populistisch gaan stemmen?
En wat dan? VVD? Die bij de hypotheekrente aftrek het standpunt inneemt dat de overheid betrouwbaar moet zijn en er dus niet getornd wordt aan bestaande hypotheken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 10:38 #117460
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
Nu we het toch over politiek hebben, het zijn altijd al de rechtse partijen geweest die ervoor gezorgd hebben dat we al vanaf 1995 geen wegenbelasting meer betalen.
En ja het was de pvv die ervoor gezorgd heeft dat het niet ophield bij bouwjaar 1986.
Maar je slaat de spijker op zijn kop, ik wil graag weten waar ik aan toe ben, en dat geldt voor mijn hypotheek maar ook voor de wegenbelasting.
Zoals zo vaak ligt de waarheid meestal in het midden.
Als we nu eens en voor altijd van deze kwestie kunnen oplossen door een herinvoering van de 30 dagen kaart.
Dan zijn denk ik de meesten wel tevreden, niet iedereen maar wel de meerderheid, probleem is namelijk net als bij de hypotheekrente-aftrek er blijven namelijk altijd mensen die je het voordeeldje niet gunnen
En ja het was de pvv die ervoor gezorgd heeft dat het niet ophield bij bouwjaar 1986.
Maar je slaat de spijker op zijn kop, ik wil graag weten waar ik aan toe ben, en dat geldt voor mijn hypotheek maar ook voor de wegenbelasting.
Zoals zo vaak ligt de waarheid meestal in het midden.
Als we nu eens en voor altijd van deze kwestie kunnen oplossen door een herinvoering van de 30 dagen kaart.
Dan zijn denk ik de meesten wel tevreden, niet iedereen maar wel de meerderheid, probleem is namelijk net als bij de hypotheekrente-aftrek er blijven namelijk altijd mensen die je het voordeeldje niet gunnen

08-09-2012 11:08 #117461
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
Raar land?
Ik reageer niet te snel meer op al die proefballonnetjes...
Ik reageer niet te snel meer op al die proefballonnetjes...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
09-09-2012 21:44 #117512
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
Zojuist de
bron
er even bij gepakt (pagina 56).
Daar staat het een stuk genuanceerder. Daar betreft het betalen per kilometer waarbij de Fehac vermeld dat de genoemde partijen geen voorstander van een uitzondering voor oldtimers zijn.
Dat is natuurlijk prima!
Daar staat het een stuk genuanceerder. Daar betreft het betalen per kilometer waarbij de Fehac vermeld dat de genoemde partijen geen voorstander van een uitzondering voor oldtimers zijn.
Dat is natuurlijk prima!
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-09-2012 08:46 #117519
door 05703-dummy
en de overige 335 dagen dan???
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
en de overige 335 dagen dan???

Groet, Hans
10-09-2012 09:18 #117520
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
11 andere auto's! Lars was daarmee bezig, maar nu verkoopt hij alles?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
10-09-2012 09:27 #117521
door Lars Rengersen
LOL"Rob Spoon" schreef:
11 andere auto's! Lars was daarmee bezig, maar nu verkoopt hij alles?
- Arno Boeren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2012 13:48 #120291
door Arno Boeren
Beantwoord door Arno Boeren in topic mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
Wat vinden jullie van deze alternatieven?
-Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.
-Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.
-Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.
Artikel: www.berekenjeautokosten.nl/wegen ... chaft.html
-Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.
-Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.
-Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.
Artikel: www.berekenjeautokosten.nl/wegen ... chaft.html