- Berichten: 1146
mogelijk alweer nieuwe versobering wegenbelastingvrijstellin
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Staatssecretaris Atsma van milieu heeft plannen om de leeftijdsgrens belastingvrijstelling van 25 naar 30 jaar op te rekken.
zo als ik het lees betekent dat dat de overgansregeling voor auto's ouder dan 25 jaar maar jonger dan 30 jaar mogelijk komt te vervallen.
Dat zou betekenen dat binnen een paar maanden de oldtimerregeling alweer wordt versoberd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als die grens wordt opgetrokken naar 30 jaar zullen er allicht meer 190E's tot pakje worden gestampt, maar ook als die dingen 30 jaar oud zijn, zijn er nog genoeg over voor het 'cultureel erfgoed'.
Wat wel zorgelijk is, is dat er eigenlijk elk jaar wijzigingen zijn in die regelgeving. Dat maakt het allemaal erg link om een auto zonder kenteken en zonder papieren eerst te restaureren en daarna pas te keuren. Want helaas kan je niet eerst een kenteken krijgen en daarna pas aan de restauratie beginnen, omdat er bij voertuigen zonder papieren bij kentekening ook een technische keuring verplicht is.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Gertjan Tillema" schreef:
Daar is toch niet zoveel mis mee? In mijn ogen slaat het helemaal nergens op dat een Volvo 740 belastingvrij kan rondrijden, dat is in mijn ogen helemaal (nog) geen klassieker. En wees eerlijk: de meeste mensen hier met een 740 hebben dat ding als dagelijkse auto, met daarnaast een klassieker.
Als die grens wordt opgetrokken naar 30 jaar zullen er allicht meer 190E's tot pakje worden gestampt, maar ook als die dingen 30 jaar oud zijn, zijn er nog genoeg over voor het 'cultureel erfgoed'.
Wat wel zorgelijk is, is dat er eigenlijk elk jaar wijzigingen zijn in die regelgeving. Dat maakt het allemaal erg link om een auto zonder kenteken en zonder papieren eerst te restaureren en daarna pas te keuren. Want helaas kan je niet eerst een kenteken krijgen en daarna pas aan de restauratie beginnen, omdat er bij voertuigen zonder papieren bij kentekening ook een technische keuring verplicht is.
Mee eens. Eigenlijk zou je dan de wetgeving zoals hierboven in de laatste alinea beschreven aan moeten passen: dat je dus wel een kenteken aan kunt vragen zonder verplichte technische keuring.
Ik las ook nog dat Atsma als idee heeft dat een oldtimer alleen als 2e auto geregistreerd mag worden. In mijn geval lijkt me dat de omgekeerde wereld: woon-werk verkeer doe ik op de fiets en met de trein, de Amazon heb ik voor de hobby als enige auto. Als dit idee doorgaat zou ik dus op zoek moeten naar een klein autootje zodat ik die als 1e auto op m'n naam kan zetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? (want dan moet ik gaan betalen voor een klein autootje, dus zeg ik m'n OV-abonnement op en ga met de auto naar m'n werk)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.W.M. Beuk
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Goedemiddag weet iemand hoe ik mijn 123gt kan aanmelden in het 123gt register?? Groet Peter
Zucht, wat heeft dit met de titel van de topic te maken. Maak ff een topic aan als je wilt. Is wel zo netjes en vervuilt niet iemand anders zijn topic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter van Duppen
-
- Senior lid
-
- Berichten: 69
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Berichten: 87
Zelf daar wordt door velen tegen de regeling geschopt maar ik verbaas me hoeveel enthousiastelingen daar rondlopen die hun wagen echt als klassieker behandelen. In die zin is er niet zoveel verschil.
Ik (en velen met mij) hebben zo'n grote auto die belastingvrij is omdat het werkelijk onbetaalbaar is om die met MRB te kunnen blijven rijden. Ik heb mijn benz nu een jaar of twee en ik moet zeggen, mijn houding tov die wagen begint ook te veranderen. (van goedkoop een dikke diesel rijden naar behandeling die een klassieker eigenlijk behoeft)
Kortom ik snap het verzet en begrijp ook heel goed dat dit soort regelingen niet kunnen/moeten worden voortgezet, maar zoals zo vaak is er een keerzijde aan de medaille.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.