oldtimer wegenbelasting
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2004 02:33 #69955
door
Beantwoord door in topic oldtimer wegenbelasting
Een "klassieker"... moeilijk te definieren. Het is een stukje erfgoed dat bewaard moet blijven. Wat is nu de laatste "klassieker" die gebouwd is? De citroen cx misschien? Mozart, dat is klassieke muziek... al heeel wat jaren en dit zal ook nog heeeeel wat jaren blijven... valt radar love van The Golden Earing ook onder de klassieke muziek?.. of over 100 jaar? Ik denk het niet... Als je volgend jaar in een golf uit 1980 rijdt, zeg je dan "ik rijd in een klassieker"? Oud is eerder de juiste benaming denk ik... dit is niet beledigend bedoeld hoor... Het is de consument die bepaalt wat wel of geen klassieker wordt. De audi TT inderdaad, is over 30 jaar zeker een klassieker. Jaguar zal denk ik altijd klassiekers blijven bouwen... hoe modern ze ook zijn, het type zal een klassieker worden. Wat zou de wereld toch mooi zijn als alle autofabrikanten weer klassiekers zouden bouwen, stukken minder eentonig denk ik.<br>Lennard: "Ik denk dat je klassieker-status nog het beste kunt beoordelen aan wat mensen ervoor bereid zijn te betalen"... Precies... consumentwaarde/waardering.... <br>Waarom rijdt een 18 jarige kerel wel een "dikke vette" golf en niet in een Amazon, (die eigenlijk veel vetter) is bv?... Het zal toch niet alleen nostalgie zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2004 08:59 #69954
door
Ik denk dat de discussie "klassiek of niet" geheel zinloos is. Gister zag ik een oude lada staan en ik dacht: eigenlijk best mooi in al zijn lelijkheid....Ik restaureer antieke meubelen en zo'n tien jaar geleden waren meubels uit grootmoeders tijd "not done" nu zijn er veel mensen die dat weer mooi vinden. Zelfs de groen met bruine meubels uit de jaren zeventig zijn nu heel gewild. Ik denk dat het begrip klassiek persoonsgebonden is en dat iedereen voor zich bepaald wat voor auto hij rijdt klassiek of niet. Ik vind dat er voor een auto van 25 jaar oud wel genoeg belasting betaald is zo'n beetje evenveel als de aanschafwaarde, en deze heeft z'n steentje dan wel bijgedragen aan s'herens wegen..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2004 21:00 #69953
door
zou niet gek zijn als de prijzen dalen, kan ik mischien eindelijk een austin healy 3000 kopen. Maar dan toch maar liever belasting vrij want ik heb drie oldtimers (zonder lpg want ik rij er toch maar weinig). De enige die echt de klos zijn zijn de mensen die het mischien voor ons liefhebbers bederven. De man die alleen klassieker rijdt vanwege de belasting en daarvan is denk ik 70 % volvo rijder.Fred
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2004 21:03 #69952
door
Krasse uitspraak Fred. Als ik het goed begrijp zijn het de aantal kilometers die uitmaken of je een liefhebber bent of niet. Blijf jij maar lekker poetsen en naar je glimmende karretjes kijken. Ik rij bijna dagelijks in mijn gepoetste glimmende Volvo (met hoofdletter) uit 1963 en ik heb er véél plezier mee. Volvogroetjes, een liefhebber?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2004 21:21 #69951
door
Ik moet er niet aan denken om alleen maar te mogen poetsen aan mijn volvo. genieten moet je, rijden, laten zien dat je inklasse rijdt. Als het wat meer gaat kosten, dan heb ik het er voor over. Ik moet er niet aan denken om alledaagse auto te moeten rijden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 11:56 #69950
door
ike ike ike en de rest kan stikke of niet soms vriend