Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2007 19:02 #86757 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
<p>Mocht je een gelijmde ruit in z'n geheel los willen halen kun je dat als volgt doen.</p><p>Een ijzerdraad tussen de raamlijst en het raam door wurmen en dan al zagend helemaal rond lossnijden. Dit is het meest handig om met z'n tweeen te doen (de een binnen en de ander buiten). Houd het draad zoveel mogelijk evenwijdig aan de ruit om te voorkomen dat hij breekt.</p><p>Zeg maar los snijden zoals je vroeger op school ook klei sneed.</p><p> </p><p>De 350 euro klinkt mij ook wat veel in de oren. Ik heb de voorruit en achterruit bij mijn Amazon bij Carglass laten monteren. Demontage en schoonmaken had ik zelf gedaan en ik leverde nieuwe rubbers mee. Dat kostte me toen 70 euro. Maar die zaten gekit en niet gelijmd, misschien dat dat nog wat uitmaakt. Vervolgens heb ik de sierstrips ook weer zelf gemonteerd.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• job vogel (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-10-2007 19:50 #86756 door job vogel (GAST)
Beantwoord door job vogel (GAST) in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
<p>polymax van bison gehaald. Toen ik terugkwam had mn vader de hele ruit eruit gehaald en alle kit weggehaald van ruit en auto. Er zaten inderdaad gaatjes in de hoeken. Toen alles schoon was hebben we vier lijnen kit op de rand waar het raam op ligt getrokken en toen de ruit erop geduwd. Dat zat wel goed dus meteen door naar de chroomrand. Dat ging een stuk minder.</p><p>We hadden gewoon kit op de ruit gedaan en toen konden we natuurlijk niet goed de klemmetjes goed op de ruit klikken. Dus die sierstrip zit er nu niet zo mooi op. We balen er wel van, mn vader had het erover om de plekken waar de strip niet goed aansluit weer op te vullen met transparante kit. Goed idee ?</p><p>En als we het zo laten en er blijft water tussen chroomstrip en ruit staan, wat is dan eigenlijk het probleem ? (roest niet, neem ik aan).</p><p> </p><p> </p><p>groeten ,</p><p>Job</p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2007 22:50 #86755 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
<p>Geen halve maatregelen dus! Normaal gesproken zitten de klemmetjes aan de carosserie vast, maar ik begreep al uit een eerdere reactie dat dit klemmetjes van een 245 zijn en die ztten kennelijk aan de ruit... Een 245 heeft ook een rubber strip, welke een 145 niet heeft. Kortom, bij een 145 komt er altijd water onder de sierstrip en ik zou me hier dus geen zorgen over maken! Hopelijk is je vochtprobleem opgelost! </p><p>Nu je lekkende motor nog! Zo'n probleempje heb ik nu zelf ook nog. Hij lekt dan wel geen olie maar verstookt wel een liter per 500 kilometer...</p>

Groet, Hans

• job vogel (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-10-2007 19:10 #86754 door job vogel (GAST)
Beantwoord door job vogel (GAST) in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
<p>Met dezelfde zwarte kit hebben we de rand gewoon dichtgekit. In principe gewoon een eigen rubberen rand, met zeepsop mooi vloeiend aflaten lopen. Verder kit geblubberd waar de motorkapslot kabel de motorkap in gaat. En nog een gaatje in de punt tegen het tussenschot aan. Ben benieuwd. Morgen maar een wasstraatje pakken :)</p><p> </p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-10-2007 22:15 #86753 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
we zijn benieuwd!

Groet, Hans

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-10-2007 16:46 #86752 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
Voor het lijmen van een voorruit is eigenlijk speciale tweecomponentenlijm nodig. Hou de boel goed in de gaten want een gelijmde ruit zorgt ook voor extra stijfheid in de carroserie. Mocht het weer gaan lekken cq loslaten zorg er dan voor dat hij er met de juiste lijm weer ingezet wordt...

• job vogel (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-10-2007 21:55 #86751 door job vogel (GAST)
<p>Goed ik heb even een eenduidige en simpele vraag : Bestaat er een strip van rubber of plastic waarmee ik mijn motorkap waterdicht kan afsluiten ?</p><p>Ik heb weer eens een emmertje water erover heen gegooid en het lekken is volgens mij weinig minder geworden. Ik denk nog steeds niet dat het ventilatie rooster lekt. De gaatjes lijken van binnenuit gezien in de hoeken te zitten onder de motorkap. Beide kanten waar de motorkapslotkabel door het tussenschot loopt volgekit. Vervolgens in de uiterste hoekjes ook gekit. Maar nog steeds een straaltje water.</p><p>Nu pas bedenk ik me dat het misschien makkelijker is om te zorgen dat het water niet meer onder de motorkap loopt. Dat hoort toch niet te kunnen neem ik aan ?? Zal wel s een foto maken als dat nodig is, van de rand waar de kap op komt te liggen, daar is het opstaande randje van verweerd, afgebrokkeld, weggeroest, in ieder geval niet meer aanwezig :)</p><p>Hebben meer mensen hier last van, is het op te lossen, moet ik een foto plaatsen , zeg het maar.</p><p>20 oktober ga ik weer afrijden, en aangezien ik deze keer wel wil slagen moet ik dan natuurlijk wel kunnen rijden, zonder water op de grond :)</p><p> </p><p>bedankt</p><p> </p>

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2007 22:57 #86750 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Mijn eerste auto, de volvo 144 (hulp gevraagd)
<p>Mijn schutbord zit vol gaten en slechte afdichtingen, dat lange rubber is lang verdwenen maar er komt normaal gesproken geen water langs. Ws. wel als ik er een emmer water op mik.</p><p>Langs de rubbertjes om de asjes van de ruitewissers kan het ook naar beneden stromen. </p><p>Achter de scharnieren vd kap zit ook een vaag hoekje, kijk er eens naar.</p>

• job vogel (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-10-2007 12:22 #86749 door job vogel (GAST)
<p>ok dat hebben wel meer mensen dus. Nee inderdaad heb je er misschien minder last van als het water als regen erop komt, maar ik wil eigenlijk gewoon dat ie helemaal niet lekt. Dat hoekje achter de scharnieren is precies wat ik bedoel. Helemaal in het hoekje is dat bedoel je neem ik aan. Heb ik volgekit, maar er lekt dus nog steeds iets. Maar zo'n rubber bestaat dus wel ?</p><p>Dan ga ik daar eens over bellen naar Nordicar.</p><p>zal ook eens bij de ruitenwissers kijken.</p><p> </p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2007 22:12 #86748 door 05703-dummy
<p>Sh.t... dat-ienog steeds lekt na alle moeite...</p><p>Rubber strip is bij mij ook niet meer aanwezig i.v.m. weggerot randje waar-ie in hoort. Maar ook met deze strip heb je vast geen 100% afdichting. </p><p>De rubbers rond de ruitenwissers zijn nog gewoon nieuw verkrijgbaar; let wel op, er zijn 2 types, afhankelijk van het type ruitenwissermechenisme dat je hebt.</p>

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD