Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011

Lees meer
17-03-2011 23:50 #101567 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Pas een maand mijn volvo in bezit,
maar ik ben er zaterdag met een beetje geluk ook bij!

Grt,
Oscar

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2011 08:23 #101569 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011

"Oscar Corsten" schreef:
Zo wordt het allemaal wel erg makkelijk natuurlijk. Ik heb er inderdaad over gedacht om een fietscomputer te installeren maar denk dat ik geen tijd meer kan vinden dus ik ga het op de 'klassieke' toer gooien.

Niet makkelijker als op de klassieke manier. Het principe blijft gelijk, alleen heb je nu geen mechanische Tripmaster maar een elektronische.
Beide met hun + en - punten.

"Oscar Corsten" schreef:
Ben wel benieuwt in hoeverre je tripmaster werkt! :)

Ik ook, vanmiddag moet ik nog weg met de auto dus dan ga ik gelijk proberen... 8-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2011 15:31 #101579 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Met als groot verschil dat je de tripmaster op je tom tom hebt geinstaleerd wat dus betekend dat je alle kaarten + coordinaten direct voor de hand hebt. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2011 15:53 #101580 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Het omschakelen van tripmaster naar tomtom is één handeling, weer terug naar de tripmaster is 5 tikken op het scherm, niet handig, dus ik denk dat je dat in de praktijk niet zult doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2011 20:24 #101582 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
members.home.nl/blindfire/.../Handleidingen%20TomTom.pdf - op deze site heb ik de handleiding gevonden.
Tot zaterdag in Barneveld ,gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2011 22:35 #101585 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Dat bestand had ik inderdaad gevonden, helaas niet erg compleet,

Richting: Geen idee Als u het weet mag u mij mailen.
Afstand: Geen idee
Periode (sec): Geen idee waarschijnlijk om de hoeveel seconden hij deze op moet slaan.


Hier wordt ik niet wijzer van :mrgreen:

Tot morgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-03-2011 13:19 #101624 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Zo, is iedereen weer heelhuids thuis gekomen?

Ik in ieder geval wel, bij deze wil ik dan ook de organisatie bedanken voor de leuke en geslaagde rit

Wij hebben twee keer goed fout gereden, een keer bij Zeewolde, de paarse lijn is de foute route.


Dus helemaal teruggereden naar de sluis en daar de route weer opgepakt.

De ander fout was tussen Lunteren en Wekerom, hier moesten we links af na een grote berg autobanden, finaal overheen gekeken :o dus dan kom je aardig aan het zoeken :cry:

Nog wat cijfertjes van de rit voor de liefhebber:

Totale afstand: 353.21 km
totale tijd: 11:36:49
Verplaatsingstijd: 9:05:51
Gemiddelde snelheid: 30.41 km/uur
Gemiddelde rijsnelheid: 38.82 km/uur
Max snelheid 135 km/uur

Dit was trouwens ook een leuke, de rijders weten wel wat ik bedoel.



Bij dat eerste bord stonden ongeveer 5 auto's met zaklampen te schijnen, de bewoners zullen wel 112 gebeld hebben :mrgreen:

Al met al voor herhaling vatbaar.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ramon van Dijk (GAST)
  • Ramon van Dijk (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-03-2011 19:27 #101628 door Ramon van Dijk (GAST)
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Ja, ook wij zijn heelhuids thuisgekomen met onze Amazon. Moet zeggen, ik was blij dat ik twee paar schijnwerpers (breedte- en verstralers) op de bumper had staan :idea: . Zo konden we goed in de verte loeren en de berm afstruinen naar de letters.

Trouwens, alle lof voor de organisatie...mooie en afwisselende route, prima beschreven (ook bol/pijl), moeilijke en makkelijke vragen/opdrachten en het soepje tijdens de pitstop bij Wim Bottinga was ook een goede zet.
Het was voor ons de eerste keer dat we meededen, maar als het volgend jaar weer wordt georganiseerd zijn we er zeker bij. Prachtig om te doen! 'Uiteraard' zijn we ook een paar keer verkeerd gereden, en hebben we onderweg het nodige meegemaakt, zoals de uitlaat er bijna onderuit gereden (nee, niet op de drempel die als gevaarlijk stond aangegeven). Effe niet opletten, oftewel zoeken naar een letter in de berm, iets te hard over zo'n @%$@#drempel en meteen afgestraft worden met een hoop geschraap onder de auto... :oops:
Even later probeerde een deelnemer die een stuk voor ons zat ons te 'misleiden' om (expres) de verkeerde kant op te gaan met en z'n verlichting uit te schakelen (prachtig), maar het klapstuk was toch wel om staande te worden gehouden door de politie in een.... Volvo V70 :lol:

Exacte afstanden zoals Arjan heb ik niet, maar we zijn gestart om 20.15 gestart en kwamen na de twee lussen om 5.15 uur in Barneveld terug. Al met al een supernacht met de Amazon en m'n bijrijders! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen.

Groet, Ramon

Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-03-2011 00:03 #101638 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011

"W.R. van Dijk" schreef:
maar het klapstuk was toch wel om staande te worden gehouden door de politie in een.... Volvo V70 :lol:

Ook in Baarn toevallig, tijdens het zoeken naar de villa die te koop stond ben ik ook aangehouden, ik moest blazen, na een leuk gesprek met de heren en een P geblazen te hebben zijn we verder gaan zoeken naar de villa...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ramon van Dijk (GAST)
  • Ramon van Dijk (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
22-03-2011 19:45 #101655 door Ramon van Dijk (GAST)
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Landelijke Nachtrit !! Op 19 en 20 maart 2011
Nee niet in Baarn, maar in de polder richting Elburg waar de vraag werd gesteld : "Wie verkoopt er hier pallets?" Daar hield de politie ons aan omdat bewoners van een boerderij (waar toevallig een stapel pallets buiten stonden) nogal ongerust werden en hadden gebeld met de dienders. Vooral omdat er mensen met zaklantaarns op hun erf liepen (waarschijnlijk op zoek naar een bedrijfsnaam). Op zich ook wel begrijpelijk natuurlijk. Het bedrijf waar het om ging lag een paar honderd meter aan de andere kant van de weg, en daar stonden nog veel meer pallets!!!!
Maar ook hier was draaide het uit op een leuk gesprek met de politie wat uiteindelijk weer over Volvo's ging :lol:

Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.