- Berichten: 2049
"D" overdrives
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
05-08-2020 22:20 #189635
door Rudi Dortangs
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic "D" overdrives
Deze klemveer moet klemvast om/in de uitsparing van de uitgaande as zitten, dus op de plek van de eerste foto bij de vraag van JK maar dan niet zo losjes. Ze moet dus met de as uit de OD komen en niet los in de bronzen bus liggen of makkelijk schuiven. Op de foto ziet deze klemveer te ver open gebogen uit om te kunnen klemmen.
succes,
Rudi
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 309
06-08-2020 15:30 #189638
door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic "D" overdrives
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
06-08-2020 22:07 #189641
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic "D" overdrives
Mooi Fred... ze zijn ook bij het VKO verkrijgbaar
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joep Keukens (GAST)
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 68
06-08-2020 22:44 #189646
door Joep Keukens (GAST)
Beantwoord door Joep Keukens (GAST) in topic "D" overdrives
De klemveer 380226 heeft het vko niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 309
07-08-2020 10:36 #189649
door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic "D" overdrives
Nee meneer Ed, Jk heeft gelijk. klemring 380226 kent VKO niet, wel 380654, lijkt erop, maar is voor een "J" OD en is iets breder en een andere diameter.
Groet Fred
Groet Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
07-08-2020 19:27 #189653
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic "D" overdrives
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joep Keukens (GAST)
- Offline
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 68
07-08-2020 20:23 - 07-08-2020 20:29 #189654
door Joep Keukens (GAST)
Beantwoord door Joep Keukens (GAST) in topic "D" overdrives
Het stomme is dat zo wel het werkplaats handboek als het onderdelenboek het niet over deze ring hebben.
Cvi heeft hem als enige op hun site staan.
Ik kon de link pas leggen toen ik in het werkplaats handboek van een J overdrive ging kijken.
Ik heb hem met seconde lijm en een slangklem om de as gelijmt zodat hij door de bronzen bus heen paste.
Deze (nieuwe) bronzen bus heeft een mooie verrassing in het huis, de inwendige diameter is veel te klein. (0.7mm ondermaat, dus ruimen gaat niet) ik heb hem er weer uitgehaald en op maat gedraaid.
Cvi heeft hem als enige op hun site staan.
Ik kon de link pas leggen toen ik in het werkplaats handboek van een J overdrive ging kijken.
Ik heb hem met seconde lijm en een slangklem om de as gelijmt zodat hij door de bronzen bus heen paste.
Deze (nieuwe) bronzen bus heeft een mooie verrassing in het huis, de inwendige diameter is veel te klein. (0.7mm ondermaat, dus ruimen gaat niet) ik heb hem er weer uitgehaald en op maat gedraaid.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
08-08-2020 13:35 #189659
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic "D" overdrives
Ja, het wordt steeds lastiger voor de D-type.... heb ook geleerd dat je eerst de boel uit elkaar moet hebben voor je kunt toezeggen een revisie te doen.
Anders kom je in de problemen, helaas is de D-type kwetsbaar, iets wat ik met een J-type nog niet ben tegen gekomen.
Heb twee M41 bakken voor de J-type bij Slubo op te kop getikt toen ze er mee ophielden, zie steeds vaker dat er een gewone M40 bak wordt gebruikt wat natuurlijk kan en soms een J-type OD van een Triumph er achter
Alleen de vulplug zit te laag, als ze het goed doen met de hoger vulplug erin geboord.
Anders kom je in de problemen, helaas is de D-type kwetsbaar, iets wat ik met een J-type nog niet ben tegen gekomen.
Heb twee M41 bakken voor de J-type bij Slubo op te kop getikt toen ze er mee ophielden, zie steeds vaker dat er een gewone M40 bak wordt gebruikt wat natuurlijk kan en soms een J-type OD van een Triumph er achter
Alleen de vulplug zit te laag, als ze het goed doen met de hoger vulplug erin geboord.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.