M41 met J-type kraakt bij het in achteruit zetten

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-10-2016 09:33 #164279 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Re:M41 met J-type kraakt bij het in achteruit zetten

Ruud Reniers schreef : Staat afgesteld volgens het boekje...

Ik heb dit ook al meegemaakt, voldoende vrije slag en overtuigd dat die goed stond, achteraf bleek wat strakker zetten toch de oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-10-2016 12:16 #164282 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Re:M41 met J-type kraakt bij het in achteruit zetten
Hadden we bij de vorige koppeling cilinder gedaan. Hielp niets. Maar nog een keertje proberen met het nwe spul kan natuurlijk.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-10-2016 10:41 - 25-10-2016 10:50 #164456 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic M41 met J-type kraakt bij het in achteruit zetten
Bak er onderuit gehaald afgelopen weekend.
Volledige aandrijflijn tot de achteras onderhanden genomen. Vervangen zijn toplager, drukgroep, bakolie, pakkingen en keerring m41, nieuwe passende flens voor de J-type overdrive, ophangrubbers, as verlengd, kruisstukken , ophanglager en de as gebalanceerd.
Op de terugreis vrolijk in de file bij Utrecht en bij Meerkerk nog even onder de auto gelegen omdat het kabeltje bij de solenoid niet goed vastzat. ;}
Dries en Pieter bedankt voor de brug, de hulp en de benodigde onderdelen. Het was gezellig sleutelen.
Oh ja... het tandenpoetsen bij het in de achteruit zetten is verdwenen en daar was het allemaal mee begonnen.

Wat hebben we gevonden? Alleen een afgebroken bout van de drukgroep, maar kan zomaar zijn dat dat al jaren geleden gebeurd is. Zag er niet uit als een verse breuk.
We zullen het nooit weten maar wellicht was het overgaan naar Millers Classic Gear Oil ep 80w90 - GL4 ipv de de 20w40/50 van de afgelopen 30 jaar al voldoende geweest.

Maar gezien dit draadje is daar al veel over gezegd, maar nog geen conclusie... www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/17091-...erdrive?limitstart=0

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Laatst bewerkt 25-10-2016 10:50 door Ruud Reniers.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-10-2016 01:18 #164472 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic M41 met J-type kraakt bij het in achteruit zetten
Beste Ruud, ik denk dat de tijd het zal leren ieder heeft zo zijn adviesen, ook reviesie bedrijven want daar ligt het ook niet op een lijn.
Motorolie heeft meestal een hoger kookpunt dus met een zwaarbelaste bak kan dit voordelen bieden.
Ik met mijn SAE50 in een warm land is geen verkeerde en kan het ieder aanraden die wil emigreren naar een warm land en zijn Volvo mee wil nemen.

m.vr.gr.

Johan Geers