M400 voorzien van lange pook?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Persoonlijk vind ik een hydraulische koppeling lichter koppelen en daardoor prettiger."Ed van der Zee" schreef:
Waarom bouw je hem niet gelijk om naar een kabelbediening, veel minder onderhoud.
Ik zal even voor je kijken volgens mij heb ik nog zo'n hevel liggen én een koppelingspedaal met de haak om de kabel op te doen.
Nog iets off topic, ik heb een B20B uit een late 142GT uit '73, daar zit een Bellhouse achter (origineel Volvo) voor de M46 met OD hanbdbak van de 200 serie, dat had ik nog niet eerder gezien.
Dat koppelingshuis is ook vrij zeldzaam en komt van een 240 uit modeljaar 1975 voor de Amerikaanse markt. Die hadden een B20 met daarachter een M45. Zie ook M46 met J-type overdrive op een Amazon
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Update: inmiddels besloten het huis hier toch voor te gebruiken."Lars Rengersen" schreef:
Ik wil echter voor de adapter achter de elektromotor een vrij universele oplossing creëren nu en niet eentje waarvoor je een exotisch koppelingshuis nodig hebt.
Maar goed, dat huis alsnog gebruiken en een B20 adapter laten maken kan altijd nog.
De M410 gaat in de verkoop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.