vervangen ophangrubbers cardan
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2016 13:10 #165274
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic vervangen ophangrubbers cardan
Nee hoor , je kunt de middelste ophanging zo overzetten. Trek de assen uit elkaar en maak de grote moer los en schuif het lager eraf maar merk ze wel ze moeten op precies dezelfde manier in elkaar gezet worden ook de spline moet in dezelfde groeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- T.D.I. Tjarko (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2016 13:25 #165275
door T.D.I. Tjarko (GAST)
Beantwoord door T.D.I. Tjarko (GAST) in topic vervangen ophangrubbers cardan
Sorry, ik begrijp het nog niet helemaal. Het idee is dus dat ik de lager van de aandrijfas uit '67 ertussen uit haal en vervolgens kan de gehele aandrijfas zo weer op de Amazon uit '65? Sorry voor mijn beperkte kennis, maar toch alvast bedankt!
Tjarko
Tjarko
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2016 16:47 #165280
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic vervangen ophangrubbers cardan
De lagers zijn hetzelfde alleen wat er om de lagers zit is verschillend. De 67er heeft een grote rubberen ring die in de carosserie past met een beugel eromheen die je aan de bodem schroeft en de 65er heeft een metalen ophangbeugel met twee pennen eraan die in twee rubberen bussen passen. Dus de lagers met de spullen eromheen eraf halen en verwisselen. De twee ashelften kun je uit elkaar schuiven maar wel goed merken!
- John Lemmers
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-10-2017 20:41 #172364
door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic vervangen ophangrubbers cardan
Niek, ik heb zo’n lager met rubber eromheen en beugel die jij noemt. Hoe vervang je dit lager?
Groet,John
Groet,John
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
10-10-2017 21:04 #172365
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic vervangen ophangrubbers cardan
John,
demonteer de tussen as, demonteer ophangbeugel, merk de 2 gedeelten van de as hoe ze in elkaar zitten, trek ze uit elkaar, verwijder rubber van het lager. Controleer rubber en lager, bij defect het lager van de as persen, nieuw lager erop en monteren in omgekeerde volgorde.
Als de as er onderuit is, kun je ook de kruisjes goed testen. Denk erom dat je de as niet in de bankschroef zet want het is een holle buis die snel vervormt.
Kruisjes, rubber en lager zijn bij de webshop van de club goedkoop te bestellen.
gr. Cor.
demonteer de tussen as, demonteer ophangbeugel, merk de 2 gedeelten van de as hoe ze in elkaar zitten, trek ze uit elkaar, verwijder rubber van het lager. Controleer rubber en lager, bij defect het lager van de as persen, nieuw lager erop en monteren in omgekeerde volgorde.
Als de as er onderuit is, kun je ook de kruisjes goed testen. Denk erom dat je de as niet in de bankschroef zet want het is een holle buis die snel vervormt.
Kruisjes, rubber en lager zijn bij de webshop van de club goedkoop te bestellen.
gr. Cor.
- John Lemmers
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-10-2017 21:44 #172367
door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic vervangen ophangrubbers cardan
Duidelijk verhaal Cor, dank je.
Groet,
Johm
Groet,
Johm
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
10-10-2017 22:07 #172369
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic vervangen ophangrubbers cardan
Sorry John, het is een beetje een droge opsomming geworden; ik weet niet of je een techneut bent met sleutelervaring, een brug tot je beschikking hebt en engels gereedschap hebt. Feitelijk kun je de onderdelen van de as pas goed beoordelen als hij los is; stuur mij anders een pb of een belletje.
Ik heb wel wat mogelijkheden.
gr. Cor.
Ik heb wel wat mogelijkheden.
gr. Cor.