welk KM-tellertandwieltje in M41-J met 4.56:1 as in amazon?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2013 10:09 #129878 door Rudi
Hallo Johan,
dat een bericht weg is, is natuurlijk heel vervelend.
Dit overkomt me bij sommige websites omdat de "time-out" bereikt werd bij het schrijven: zolang je aan het schrijven bent merkt de website dit niet en registreerd geen activiteit, soms wordt dan vanwege een ingestelde tijd tussen actief zijn, die dan overschreden wordt, ondertussen afgemeld/onderbroken, helaas zonder dat men dit tijdens het typen merkt. Pas bij het verzenden/plaatsen merkt men dit dan: alle werk is weg.
Als ik verwacht dat dit kan gebeuren markeer ik alles met de muis en maak een kopie in het tussengeheugen (knoppen Strg of Ctrl en letter c tegelijk drukken), als het dan fout gaat met het verzenden/plaatsen kan ik een nieuw bericht starten en het bericht in het tussengeheugen er weer in plaatsen (knoppen Strg of Ctrl en letter v tegelijk drukken). Of het geheel vantevoren in een tekstprogramma schrijven en middels kopie in bericht zetten.
Als het niet alleen met lange berichten gebeurd is bovenstaande waarschijnlijk niet de oorzaak. Of en hoe men zulke afmeldtijden in kan stellen weet ik niet.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2013 10:30 #129879 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic welk KM-tellertandwieltje in M41-J met 4.56:1 as in amazon?
Beste Johan,
Wellicht is het verstandig om je verhaal naar Rob van de redaktie te sturen, is ook van algemeen belang dat we die kunnen vinden.
Succes met mailen, dit bericht kwam luid en duidelijk door...
Groet,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2013 10:52 #129884 door Gert Vegter

"Rudi Dortangs" schreef:
....Als ik het goed bekeken heb werd de J-type bij de amazon alleen gemonteerd in de laatste jaren toen ze een 4.3:1 achteras hadden....

Volgens de Olyslager-vraagbaak hadden de Amazons van 1968 t/m 1970 een 4,1:1 eindoverbrenging. Welke info is nu correct?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2013 14:19 #129890 door Rudi
Hallo Gert,
zover ik weet 4.1:1 alleen voor M40, dus zonder overdrive, alle jaren (behalve combi), in bovenstaande niet interessant dus niet genoemd;
M41, dus met overdrive: vrijwel allemaal 4.56:1, behalve de laatste jaren (met B20) 4.3:1 (deze achterasoverbrenging steeds ook voor combi, maar dan zonder overdrive), daar spreek ik boven dus over (automatic niet bekeken).
Dus al naar gelang wat er waar in de Olyslager-vraagbaak (is helaas onoverzichtelijk opgesplitst door de aanvullingen) precies staat is het correct, spreekt bovenstaande niet automatisch tegen.
groeten, Rudi

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2013 08:06 #129925 door Rudi
Johan,

wat je geschreven hebt:
"Bij een 4,56:1 as hoort het tandwieltje met 18 tanden, ondn.nr. 380168. het wormwiel heeft 5 tanden , ondn.nr. 380225."

blijk ik nu ook te kunnen vinden, helaas is dit het geval omdat ik met deze onderdeelnummers bij het D-type overdrive kom (en daar wist ik dit eigenlijk al van), maar ik zoek dus informatie over het J-type. Zover ik weet passen de wormwielen van de D niet in de J (waarschijnlijk heeft hier niemand ervaring mee).

"Bij een 4,30:1 as hoort het tandwieltje met 20 tanden, ondn.nr. 380753. het wormwiel heeft 6 tanden , ondn.nr. 380682." bevestigd wat ik gevonden heb voor het J-type.

Dus helaas nog niet echt verder gekomen. Eens kijken of ik eens in een 240 onderdelenboek verder kan zoeken, bij de modellen ervoor vind ik alleen maar 1 wormwiel en 1 tandwieltje voor het J-type.

groeten, Rudi

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD