motor en automaat 265 vervangen

Lees meer
17-12-2013 15:49 #135149 door Alain Pondman
Beantwoord door Alain Pondman in topic motor en automaat 265 vervangen
Dank voor de info,


Ja Ronald, toch wel. Maar misschien ff een andere kop erop zetten.

Old volvo's never die: Check onze nieuwe site vernoemd naar de gewonnen kattenrug: www.volvo-lotte.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 11:26 #195267 door Wim Boogaard (GAST)
Beantwoord door Wim Boogaard (GAST) in topic motor en automaat 265 vervangen
"Maar wil je een mooie soepele 4 pitter met lekker veel koppel onderin dan raad ik je aan een motor te kopen van een 940 sloper met een turbo. Het voordeel is dat je deze met een MCB 30 pk op kan voeren en het kopple stijgt van 230 Nm naar 260 Nm. Daarnaast kun je hem ook chiptunen en dan zit je tegen de 200 PK aan. En het mooiste is dat het blok gewoon past. Tuurlijk moet je ook wat andere aanpassingen doen zoals electronica ivm de computer en mogelijk ook een benzine retourleiding maken ivm de injectie als je die nog niet had. Ik zal nog wat vergeten maar dit is zo'n beetje wat ik zo snel kan bedenken."

Ik denk momenteel ook over zo'n project.
Wil gaan voor de meest storingsvrije oplossing om een 2.7 blok+bak te vervangen door iets dat op LPG goed loopt.
Zo'n 940 turbo blok incl vernellingsbak is daarbij de beste optie? en 1 op 1 over te plaatsen in een 265?
En waar kan ik een overzicht vinden van de andere spullen die ik nodig heb zoals een kabelboom en computer?
Ik wil nl voorkomen dat ik een blok+bak koop en daarna nog eea te kort kom waarvoor ik vrij veel moeite moet doen om het bijelkaar te krijgen terwijl ik het misschien wel direct met de motor mee had kunnen kopen.

Graag een advies over motor type op lpg als vervanging voor de 2.7 en ook wat er naast motor+bak aanvullend nodig is. Dank! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 20:39 #195277 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic motor en automaat 265 vervangen
Misschien of topic en niet wat je zoekt, maar waarom zo moeilijk doen ... schuif je 265 in de hoek voor later en koop een S90 of V90 met die 6-pitter 3 liter, beste Volvo ooit gebouwd of als het persé een 4-pitter moet zijn een 945 high pressure turbo. Het laatste model ook wel bekend als Brick of te wel Baksteen, onverwoestbaar en beter  wordt het niet.
Onderstaande 6-pitter heeft 375K gereden, altijd buiten gestaan, op snelweg 1:10 gewone euro 95, geen roest, gebruikt geen olie en moet nu ... de bestuurdersstoel opnieuw bekleden. 

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2021 10:56 - 21-08-2021 11:14 #195362 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic motor en automaat 265 vervangen
Ik heb een 780 Automaat uit 1986 die ik ook ga voorzien van een redblok met AW71L. De PRV motor loopt nog gewoon maar ik vind de redblok toch veel prettiger. En natuurlijk veel zuiniger. Het is gewoon de beste combinatie die er gemaakt is.
ik heb trouwens een sloop 1998 940 met turbo blok staan met automaatbak en Prins lpg installatie. Rijd ook nog gewoon op dit moment. Het complete aandrijf gedeelte met elektronica LPG etc. is beschikbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2021 14:37 #195368 door Wim Boogaard (GAST)
Beantwoord door Wim Boogaard (GAST) in topic motor en automaat 265 vervangen
Ja, zoiets wil ik. 940 motor incl bak kompleet overzetten.
Maar mijn vraag is, wat moet ik allemaal aanpassen? En wat moet ik naast de motor + bak van de leenauto allemaal mee overzetten.
Past motor en bak 940 naadloos in een 265? of moet ik ook zaken als bakbediening aanpassen?

Ik wil nl voorkomen dat ik eindeloos achter onderdelen aan moet.
Kabelboom van 940 meenemen snap ik, maar verder??

Als iemand zo'n set heeft liggen houd ik mij graag aanbevolen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2021 14:39 #195369 door Wim Boogaard (GAST)
Beantwoord door Wim Boogaard (GAST) in topic motor en automaat 265 vervangen
Dank voor suggestie! Mooie en goede auto's!
Maar heb vroeger 244 gereden en wil naar die serie terug. Misschien beetje nostalgie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2021 22:33 #195377 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic motor en automaat 265 vervangen

Ja, zoiets wil ik. 940 motor incl bak kompleet overzetten.
Als iemand zo'n set heeft liggen houd ik mij graag aanbevolen.
Zoals ik hier boven schrijf; 
Ik heb een 1998 turbo met automaat en Prins LPG installatie beschikbaar voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.