motor en automaat 265 vervangen

Lees meer
30-03-2013 12:06 #125400 door Auke Botting
motor en automaat 265 vervangen is gemaakt door Auke Botting
Beste mede sleutelaars,

De motor van mijn 265 uit 1982, de beruchte PRV 2.7 l. V6 heeft de geest gegeven.
Ik wil daarom de motor maar ook de automaat enz vervangen voor iets betrouwbaarders en/of moderners.
De auto loopt op gas.

Wie heeft ervaring of kan mij adviseren waarvoor te kiezen.
Liefst niet al te ingewikkeld, dus geen plaatwerk vervangen of lassen ed.

Ik hoor het graag, met dank alvast, Auke Botting Groningen stad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2013 12:32 #125401 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic motor en automaat 265 vervangen
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor de motor die in de 965 ligt of de V90 als je toch 6 cill wilt blijven rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2013 09:51 #125438 door Auke Botting
Beantwoord door Auke Botting in topic motor en automaat 265 vervangen
Het hoeft niet perse een 6 cylinder te zijn, 4 pitter is ook goed, maar hij moet passen..
Ben benieuwd of er mensen op het forum zijn die zoiets al eens hebben gedaan..
Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2013 17:01 #125451 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic motor en automaat 265 vervangen
Dus een 4 pitter mag ook. Zelf heb ik een 245 met 2.1 ltr en 4 traps automaat welk heerlijk rijd, staat nu ook in de verkoop maar dat terzijde. Daarnaast heb ik een volvo 940 2,3 LPT (low pressure turbo) en dat rijd stukken beter als de oudere 2,1 en 2,3 injectie motoren die in de polar's liggen. Overigens zijn deze ook in de 740 en vroeger 940 gebruikt.

Maar wil je een mooie soepele 4 pitter met lekker veel koppel onderin dan raad ik je aan een motor te kopen van een 940 sloper met een turbo. Het voordeel is dat je deze met een MCB 30 pk op kan voeren en het kopple stijgt van 230 Nm naar 260 Nm. Daarnaast kun je hem ook chiptunen en dan zit je tegen de 200 PK aan.

En het mooiste is dat het blok gewoon past. Tuurlijk moet je ook wat andere aanpassingen doen zoals electronica ivm de computer en mogelijk ook een benzine retourleiding maken ivm de injectie als je die nog niet had. Ik zal nog wat vergeten maar dit is zo'n beetje wat ik zo snel kan bedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2013 19:21 #125515 door Ronald van Ingen
Beantwoord door Ronald van Ingen in topic motor en automaat 265 vervangen
Hoi

Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.

Kijk eens op www.volvolvo.nl , voornamelijk 200-serie forum. Hier zijn meerdere V6 rijders die een B27 of B28 heeft vervangen voor een B280 uit de 760. Ook V6 maar toch een betere motor!

Laat mij even weten of je wat kwijt wil van de oude B27. Ik zoek nog een stroomverdeler!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2013 20:26 #125529 door Auke Botting
Beantwoord door Auke Botting in topic motor en automaat 265 vervangen

"Ronald van Ingen" schreef:
Hoi

Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.

Kijk eens op www.volvolvo.nl , voornamelijk 200-serie forum. Hier zijn meerdere V6 rijders die een B27 of B28 heeft vervangen voor een B280 uit de 760. Ook V6 maar toch een betere motor!

Laat mij even weten of je wat kwijt wil van de oude B27. Ik zoek nog een stroomverdeler!!


Bedankt maar ik ben me aan het orienteren en heb geen haast, Auke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2013 22:59 #125546 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic motor en automaat 265 vervangen

Hoi

Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.

quote]

echt wel dat dit past er zijn ook 6 in lijn diesels van de VW LT in de 245 geprakt en ook nog met visco fan. dus passen gaat dit zekers te weten wel. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2013 20:00 #135106 door Alain Pondman
Beantwoord door Alain Pondman in topic motor en automaat 265 vervangen
Goede avond,


de b27 uit mijn pa's 262 heeft of nieuwe kleppen nodig of we willen hem vervangen voor de 760 of 960. Wat heeft u uiteindelijk gedaan of welke informatie bent u tegen gekomen?

Vriendelijke groet,

Alain Pondman

Old volvo's never die: Check onze nieuwe site vernoemd naar de gewonnen kattenrug: www.volvo-lotte.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 10:15 #135135 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic motor en automaat 265 vervangen
Ik zou zoeken naar de nieuwere versie van je blok: de B280. Die is aangepast door Volvo en verbeterd op vele punten. Is er in een aantal uitvoeringen. Dan moet je wel de electronica erbij zoeken...ECU en EZK dus.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 10:48 #135136 door Ronald van Ingen
Beantwoord door Ronald van Ingen in topic motor en automaat 265 vervangen
Op het volvolvo.nl forum staat onder het kopje "subgroep 260" een uitgebreide handleiding om een B280 in een 260 te sleutelen. De nieuwere 4-traps automaat is daarbij ook een stuk zuiniger.

Alain, mocht je nog wat onderdelen van de B27E kwijt willen, ik zoek nog een stroomverdeler en een dynamo + startmotor.

Het toch niet de B27E waarvan je de distributie vervangen had?

Mvg Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.