- Berichten: 6
motor en automaat 265 vervangen
- Auke Botting
- Nieuw lid
-
De motor van mijn 265 uit 1982, de beruchte PRV 2.7 l. V6 heeft de geest gegeven.
Ik wil daarom de motor maar ook de automaat enz vervangen voor iets betrouwbaarders en/of moderners.
De auto loopt op gas.
Wie heeft ervaring of kan mij adviseren waarvoor te kiezen.
Liefst niet al te ingewikkeld, dus geen plaatwerk vervangen of lassen ed.
Ik hoor het graag, met dank alvast, Auke Botting Groningen stad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Auke Botting
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
Ben benieuwd of er mensen op het forum zijn die zoiets al eens hebben gedaan..
Bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Maar wil je een mooie soepele 4 pitter met lekker veel koppel onderin dan raad ik je aan een motor te kopen van een 940 sloper met een turbo. Het voordeel is dat je deze met een MCB 30 pk op kan voeren en het kopple stijgt van 230 Nm naar 260 Nm. Daarnaast kun je hem ook chiptunen en dan zit je tegen de 200 PK aan.
En het mooiste is dat het blok gewoon past. Tuurlijk moet je ook wat andere aanpassingen doen zoals electronica ivm de computer en mogelijk ook een benzine retourleiding maken ivm de injectie als je die nog niet had. Ik zal nog wat vergeten maar dit is zo'n beetje wat ik zo snel kan bedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald van Ingen
- Junior lid
-
- Berichten: 32
Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.
Kijk eens op www.volvolvo.nl , voornamelijk 200-serie forum. Hier zijn meerdere V6 rijders die een B27 of B28 heeft vervangen voor een B280 uit de 760. Ook V6 maar toch een betere motor!
Laat mij even weten of je wat kwijt wil van de oude B27. Ik zoek nog een stroomverdeler!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Auke Botting
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
"Ronald van Ingen" schreef:
Hoi
Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.
Kijk eens op www.volvolvo.nl , voornamelijk 200-serie forum. Hier zijn meerdere V6 rijders die een B27 of B28 heeft vervangen voor een B280 uit de 760. Ook V6 maar toch een betere motor!
Laat mij even weten of je wat kwijt wil van de oude B27. Ik zoek nog een stroomverdeler!!
Bedankt maar ik ben me aan het orienteren en heb geen haast, Auke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Hoi
Ik denk dat de 6 cilinder uit de 960 of S/V90 geen optie is omdat dit een 6 in lijn is ipv V6 en ik gok dat je dan wel wat ruimte te kort komt.
quote]
echt wel dat dit past er zijn ook 6 in lijn diesels van de VW LT in de 245 geprakt en ook nog met visco fan. dus passen gaat dit zekers te weten wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alain Pondman
-
- Senior lid
-
- Berichten: 53
de b27 uit mijn pa's 262 heeft of nieuwe kleppen nodig of we willen hem vervangen voor de 760 of 960. Wat heeft u uiteindelijk gedaan of welke informatie bent u tegen gekomen?
Vriendelijke groet,
Alain Pondman
Old volvo's never die: Check onze nieuwe site vernoemd naar de gewonnen kattenrug: www.volvo-lotte.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald van Ingen
- Junior lid
-
- Berichten: 32
Alain, mocht je nog wat onderdelen van de B27E kwijt willen, ik zoek nog een stroomverdeler en een dynamo + startmotor.
Het toch niet de B27E waarvan je de distributie vervangen had?
Mvg Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.