versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2011 21:58 #101285 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Is de pen die door je hulpkoppelingscylinder gaat al goed versteld zodat die de gaffel dieper indrukt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2011 11:48 #101301 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
KAn ik niet gewoon de gaffel van de oude M40 overzetten in de M46, of mischien zelfs het hele koppelingshuis overzetten ?
De M46 die ik heb liggen heeft in ieder geval al een koppelingshuis die de vernellingsbak rechtop achter de motor plaats (dus niet schuin zoals de meesten). Ik heb het rechtstandig vanachter een B18, uit een andere Amazon gedemonteerd.

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2011 12:03 #101302 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Beste Harry Kloezen,je kan denk ik beter een nieuw topic hierover maken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2011 19:40 #101315 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
aan MJA, dus idd. niet over Harry, de gaffel (het stuk draadeind wat de hydraulische cilinder verbindt met de gaffel) heb ik netjes afgesteld, volgens Haynes ong. 3mm speling. ik heb he mook nog zo gesteld dat de werkcilinder helamaal onderin zit, dus de maximale slag kan maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2011 23:38 #101320 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Ja als die de hele slag maakt dan denk ik kunnen het maar twee oorzaken zijn en dat is een versleten drukgroep of je hevel is gescheurd of krom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2011 16:04 #101331 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
bij een AM verving ik eens een Borg&Beck drukgroep door een Fichtel&Sachs
drukgroep, maar liet de rest zitten, en het lukte ook niet meer, of nog
maar net, om te ontkoppelen. De oorzaak was dat ik ook het lager dat bij
drukgroep hoort mee had moeten vervangen. Met het gepaste lager (met dikte
A=36.5mm voor F&S, ipv A=32mm voor B&B) was alles terug OK.
Volgens het onderdeelboek is er nog een 3de lager met A=43mm, echter voor
speciale P120 en P220.

Het boeltje terug open maken en eens een ander, dikker, lager proberen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2011 18:45 #101359 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
klinkt leuk, en helaas denk ik dat dat het wel eens kan zijn. zit er een andere koppelingsset in een kabel-bediende koppeling? daar heb ik niet naar gekeken. ik weet echter wel zeker dat het goeie druklager, wat bij de gaffel hoort, erin zit. ik heb nl. het koppelingshuis overgezet ivm andere bediening (zie kop van deze vraag)

hij komt net zo'n beetje vrij, dus ik kan vooruit, maar ik ga het proberen en zal het laten weten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 23:30 #101495 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Hallo, ik heb de hulpcilinder voor het omkeren van de koppeling weten te plaatsen.
Ben benieuwd wat jullie van deze oplossing vinden......




Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2011 09:01 #101504 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Lijkt me prima werken. Waarom heb je de plaat zo groot gemaakt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2011 12:33 #101514 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Op deze manier heb ik aan voorkant 1 steunpunt om de plaat te bevestigen (daar waar de oorspronkelijke koppelingskabel gemonteerd wordt) en aan de achterkant kan ik dan 2 bouten van de achterkant van de versnellingsbak benutten.
Dus, kortom voor de stevigheid.

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.