versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?

Lees meer
22-01-2011 16:45 #99805 door Hans W.
hallo,
is het mogelijk om een bak compleet over te zetten, als de ene auto de koppeling bediend met een koppelingskabel en de ander met een koppelingscilinder? (buiten misschien de gaffel overzettten?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2011 19:00 #99808 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Dat gaat niet zondermeer.
Een koppelingshuis met hydrolische koppeling heeft twee gaten met schroefdraad waar je de cilinder tegenaan schroeft.
Een koppelingshuis met kabel heeft een soort oog.

Als het gaat om hetzelfde type bak, is het dus het meest makkelijk om het koppelingshuis te behouden.
Anders kom je op een aanpassing zoals Ben Flierman van Tinustechniek heeft gedaan ( foto komt van zijn site ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2011 18:36 #100016 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Lars, had ik bijna zelf kunnen bedenken, Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2011 19:34 #100024 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Ik wilde het ook op die manier oplossen met zo'n beugel alleen bleek dat het oog van het koppelingshuis die ik had niet zo groot is als op de foto hierboven dus was dat niet mogelijk en heb het toen op een andere manier opgelost die mijnzins er ook mooier uitziet.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2011 21:59 #100030 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Wel van belang om dan te vermelden dat je de werking/richting van de gaffel dan moet aanpassen.
Mark, heb je een foto van hoe je de oude gaffel met kantelpunt in/aan je nieuwe type koppelingshuis hebt gemaakt?
Ik vind het inderdaad een mooiere oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2011 23:36 #100032 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Ja klopt idd ,ik zou er snel een foto van maken maar is vrij simpel te doen ,je haalt namelijk de vork van het oude koppelingshuis met palletje waarop hij scharniert en boort een gaatje in het nieuwe koppelingshuis op de plek waarop hij het lager goed omhoog kan duwen en netjes in het midden zit maar dat moet je even zien misschien.
foto volgt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2011 23:09 #100081 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Hierbij wat foto's ,ik hoop dat het een beetje te zien is zo maar vragen zijn altijd welkom?
Er is in iedergeval een gaatje geboord op de plaats waar de nieuwe gaffel scharniert en daar is schroefdraad in getapt zodat je er een boutje in kunt draaien waar het palletje waar de gaffel op scharniert erop kunt zetten.
Maar kijk maar even naar de foto's en zie foto 2 dan zie je het nieuwe scharniertje.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2011 17:08 #101133 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
Hallo,

prachtige oplossing. Ik wil zelf ook een M46+OD in plaats van mijn oude m40 monteren en loop tegen hetzelfde probleem aan.

Wat is dat voor een gaffel die je hebt gebruikt ??

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2011 13:31 #101161 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
De gaffel is van een b18 koppelingshuis die het hydraulische systeem heeft.
Het zit nu onder de auto en werkt goed( zie foto)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2011 19:59 #101278 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic versn.bak met kopp.kabel / cilinder uitwisselbaar?
mooie oplossingen allemaal, maar met het omzetten van het huis was ik al gered.

nu wel een ander probleem, wat ik niet goed kan verklaren.
er zit geen lucht in de koppelings cilinder / circuit, maar toch komt de koppeling maar net vrij.

de koppelingsset is prima, alleen de drukgroep (diafragmaveer) was iets hoger als bij de vorige koppelingset. ik dacht dat het verschil was tussen een B18/B20 set, en heb het gewoon laten zitten. iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.