Ik heb het voor elkaar gekregen, de behuizing van de digitale buitentemperatuurmeter (LCD type) uit elkaar te krijgen. De behuizing zit op 3 plaatsen aan elkaar gelijmt, maar nadat ik in de sleuven een schroevendraaiertje had gedrukt en deze voorzichtig met een beetje zinvol geweld iets verdraaid had, gingen beide delen van de behuizing van elkaar. Hier zijn wat foto's. Ze zijn helaas onscherp, omdat ze met mijn telefoon gemaakt zijn. De behuizing kon ik met wat fingerspitzengefühl weer in elkaar drukken. Je ziet weinig of niets van het feit dat beide delen uit elkaar geweest zijn.
In het grote gat in het midden, wordt het gloeilampje gedraaid. Op pinnen 5 en 6 wordt de sensor aangesloten. Die trouwens vanmiddag bij een zeer lage temperatuur van een graad of drie buiten, in de auto een weerstand had van 1,2 KiloOhm. Mijn warme adem bracht hem op 900 Ohm. Het blauwe draadje (jumper) is in latere versies vervangen door een schuifschakelaar.
De LCD display. Zoals je kunt zien, is die beschadigd. Als iemand weet hoe je dat te niet doet, hoor ik dat graag. Zoals je aan de positie van de LED ziet, zit het printje normaalgesproken op de kop in de auto. De stekker op de achtergrond dient om de sensor aan te sluiten. Naast deze stekker zit er ook nog een vierpolige stekker aan het printje. Nieuwere versies hebben maar één stekker met zes pinnen.
De print van de zijkant.
Voor de lens ligt een stukje blauwe kunststof. In de accessoirescatalogus wordt "groenachtige verlichting" vermeld. Nu weten we hoe die kleur ontstaat.
Het bovenste deel (of eigenlijk het onderste) van de behuizing. Duidelijk is de "prisma" te zien, die het licht van het gloeilampje, dat in de ronde opening in het midden, naar de display leidt. Via de ronde opening in de behuizing, kun je de jumper of de schakelaar bereiken. Hiermee stel je in of de temperatuur in graden Celsius of in Fahrenheit aangegeven moet worden. In het kamertje linksboven bevindt zich normaalgesproken de LED (dat rooie, doorzichtige ding). De LED gaat aan als de temperatuur tussen de -5 en +2 graden Celsius ligt. Zonder dit kamertje, zou je het rode licht ook daar de display zien. De sleufvormige openingen waar ik het schroevendraaiertje door gestoken heb om beide helften van de behuizing te scheiden, zijn boven en onder goed te herkennen. De laatste sleuf zie je als je goed kijkt links van het dunnere gedeelte van de rechter rand. Zo'n dunnere plek zie je ook bij de andere sleuven. Op deze drie wat dunnere plaatsen in de behuizing, aan wat op deze onderste foto de bovenrand van de behuizing is, zaten beide delen van de behuizing aan elkaar gelijmd.