ervaring met vervangen onderplaat voortrein
- Kees Struijk
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Als je dan daarna de onderplaat weggeslepen hebt zou ik het voortrein ergens laten stralen waarna je de nieuwe onderplaat plaatst en last. Daarbij zou ik dan ook van de gelegeheid gebruik maken gelijk een stevig sleepoog aan te brengen, de amazon heeft die nl. niet standaard. Het stralen reinigt het staal echt tot in de porien zodat; je 100% kunt beoordelen hoe dik het staal nog is, je echt fijn kunt lassen zonder bruisbad door corrosie en je tenslotte een echt schone binnenzijde hebt. Daarna die holle ruimte goed behandelen spreekt voor zich natuurlijk.
Dit topic handeld o.a. over laswerk aan voortrein ;
www.volvokv.nl/forum/voorwielophanging/2...-amazon?limitstart=0
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Hansw
- Platinum lid
In het augustusnummer staat er vanaf pagina 24 ook een stuk over de voortrein. Wel van een PV, maar veel gelijkenis.
Hans
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi
- Platinum lid
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Zie onderstaande kopie van de APK eisen, gekopieerd van de RDW site.
De moraal: de as van een amazone mag gewoon deugdelijk worden gerepareerd als er een gat door roestschade is ontstaat. Een andere vraag is of het rendabel is zolang er goede assen voorradig zijn.
Artikel 27
Nieuw per: 1-1-2016
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
Doorroesten as
Roetsschade (roestgat of materiaal afname door roest), is toegestaan zolang de sterkte van de as niet in gevaar wordt gebracht. Een as met te veel roestschade mag worden gerepareerd. Dit in tegenstelling tot een wielgeleidingselement (draagarm). Wel moet de as door deze reparatie zijn oorspronkelijke functie weer kunnen vervullen.
gr. Cor.
- Hansw
- Platinum lid
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
het gaat erom dat in dit forum staat dat er niet mag worden gelast; dit is in de voorschriften niet terug te vinden; integendeel. Het gaat mij alleen om een eerlijke voorlichting aan de leden. Vanuit mijn technische achtergrond en opleiding probeer ik zin en onzin,zonder enig persoonlijk belang, onderbouwd te scheiden.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
Hoe al die andere benamingen in de wereld komen weet ik niet, ik hou mij aan de originele zweedse benaming.
gr. Cor.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Kees Struijk schreef : Ik ga de voortrein onder volvo amazon halen, onderplaat is doorgerot, wie heeft ervaring met nieuwe onderplaat plaatsen
Geen ervaring maar zag het wel laatst op Instagram bij iemand in zweden. Hij verwijderde boorde alle las punten zo kwam heel de onder plaat los en hij zal wel zelf een nieuwe plaat gerold hebben met de zelfde lijnen/ ribbels er in. Zolang je de zelfde opbouw en plaatdiktes gebruikt en wat verstand hebt van lassen plaatwerk moet het goed komen. Maar de ribbels zijn wel van belang in verband met stijfheid van de onderplaat dus een profielwals is dan wel nodig.
En leuk wat de regeltjes zeggen zolang je zelf maar weet dat je veilig bezig bent en je verstand gebruikt !