vormgeving website

Lees meer
24-08-2006 09:07 #82167 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic vormgeving website
<p>Even een reactie over het aantal forumbezoekers.
Willy bracht me even aan het twijfelen. Maar ik heb opnieuw een aantal analyses uitgevoerd op het oude forum bestand. Deze zijn in mijn bezit gezien er een aantal conversies uitgevoerd moesten worden. Maar zo als iedereen weet <strong>"meten is weten".</strong> De conclusie is dat op dit moment het aantal forum bezoeken zelf een fractie hoger is dan het oude forum, ondanks dat alleen leden gebruik kunnen maken van het forum.</p><p> </p>

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 09:14 #82166 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic vormgeving website
Rob, je moet er ook rekening mee houden dat er, sedert het nieuw forum, veel meer mails over het forum zelf gehandeld hebben ipv over problemen met onze auto's. Ongetwijfeld zal dit in de toekomst veranderen. Toch blijft het dat niet-leden weggevallen zijn, wat ongetwijfeld verlies aan aantal, maar vooral aan kennis betekent (is al meermaals vermeld). Toch succes met nieuw forum toegewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 10:35 #82165 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic vormgeving website
@Willy:

Mag ik hier uit concluderen dat wat jou betreft het VCM ook net zo goed weer gestencild kan worden? Het is toch altijd weer jammer om te ervaren dat er nog mensen zijn die de bewezen bijdrage van vormgeving aan de leesbaarheid en toegankelijikheid van een publicatie ontkennen. Vormgeving is meer dan alleen het plaatsen van wat plaatjes en kleurtjes.

@ Rob:

Het is goed dat jullie eerst hebben gekozen voor <span style="font-size: 9pt; font-family: Arial;"> functionaliteit en goede leesbaarheid. Maar dat is nou net iets wat je niet aan techneuten moet over laten. Althans niet voor wat betreft de zgn. front-end.

Zoals je wellicht weet is een website op te splitsen in twee delen. Een front-end en een back-end. De back-end is een compleet technisch verhaal, de code en de informatie. De front-end is dat deel wat een bezoeker ervaart als deze de site bezoekt, de vorm van de informatie. Dit vergt twee verschillende benaderingen en disciplines. Maar het is wel belangrijk dat die twee tegelijk worden ontwikkeld.

ik zal kijken of ik de komende weken tijd heb voor een voorstel want ik moet eerst aan de slag voor wat andere automerken (PON). ;)

groet,

eric

</span>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 10:37 #82164 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic vormgeving website
Willy, daar heb je gelijk aan. Er zijn inderdaad veel reacties over het forum zelf geweest. We moeten even aanzien hoe het zich gaat ontwikkelen. Persoonlijk heb ik er wat moeite mee dat niet leden meeliften op het succes van de V44 vereniging. En dat succes is te danken aan de leden die jaarlijks hun contributie betalen. Anderzijds missen wij de inbreng van de niet leden, welke overigens anoniem deelnemen aan de discussie. Een punt om over na te denken.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 10:42 #82163 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic vormgeving website
<p>Hallo Eric,
Mijn dank voor de uitleg en het aanbod, ik zie met belangstelling jou voorstel tegemoet. </p><p> </p>

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2006 11:17 #82162 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic vormgeving website
@Rob & Willy:
Eerst even dit: ik ben pas enkele maanden Amazon-rijder en V44 lid, en dat is mij zeer goed bevallen. Ik zou dan ook niet eens durven klagen laat staan eisen stellen aan een website waar vrijwilligers veel tijd en energie in gestoken hebben. Mijn opmerkingen tot nu toe zijn dan ook altijd bedoeld als suggesties of hooguit opbouwende kritiek. Het zijn punten die de website, en met name het forum, naar mijn inzien zeer ten goede zou komen. Dat zeg ik als vormgever, maar vooral ook als bezoeker van een website en gebruiker van een forum.

Misschien had ik mijn suggesties ook beter kunnen mailen naar de webmaster en niet <span style="font-style: italic;">en publique</span> op het forum moeten zetten, nu kan ik met voorstellen dat het voor sommigen eerder overkomt als &lsquo;afzeiken vanaf de zijlijn&rsquo;, wat dus zeker niet de bedoeling is.

Verder ben ik het wel met Rob eens dat het merendeel van de bezoekers vooral een duidelijke en overzichtelijke website wilt, en geen behoefte heeft aan toeters en bellen, maar ik ben het nog meer met Eric&rsquo;s laatste opmerking eens dat dit juist door een goede vormgeving veel beter zou kunnen, dat een goede vormgeving voor (nog) meer duidelijkheid zorgt. Bovendien is de website ook een visitekaartje aan de &lsquo;buitenwereld&rsquo;, de niet-leden.

Ik hoop dat Eric met een mooi voorstel komt voor de vormgeving, en wat betreft het forum, daar zou naast de vormgeving mijn inziens ook aan functionaliteit nog wel iets verbeterd kunnen, zeker ook met het ook op de toekomst, maar dat had ik al aangegeven.

Ik wens hen die verder werken aan de website en het onderhouden ervan in ieder geval veel succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 19:20 #82161 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic vormgeving website
<p>Tja, het 'nieuwe' forum is wel even wennen. Zolang ik lid ben (3 jaar) is er al sprake van een nieuwe layout en met dat in gedachten ben ik wel lichtelijk teleurgesteld. Ik had iets moderners verwacht. dit is meer een katterug rijder die besluit dat hij wat moderners wil rijden en dan met een 144 thuiskomt. Leuk, moderner, maar om dat nou modern te noemen...</p><p>Als ik even terugdenk hoe ik lid ben geworden (misschien is het dan wel een voordeel dat het nog niet zo lang is) speelde het rondkijken op het forum en de indruk die ik daar opdeed (vriendelijk, elkaar in hun waarde laten ook degenen die er duidelijk weinig van afweten, mensen met gouden handjes die dat ook willen uitdragen) een belangrijke rol in het proces om lid te willen worden.</p><p>Als ik 3 jaar geleden op een gesloten forum als dit was gestuit zou ik dan lid zijn vraag ik me af? Ik denk dat nu veel mogelijke leden met dit dilemma gaan rondlopen. En h&eacute;t middel om ze over de streep te trekken sluiten we dan voor ze...</p><p> </p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>


Groetjes,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.