vormgeving website

Lees meer
22-08-2006 21:21 #51911 door Eric Dietz
vormgeving website is gemaakt door Eric Dietz
De website is technisch zekker een verbetering, maar kan er iets aan de vormgeving worden gedaan? We rijden onze auto's toch ook voor een groot deel vanwege de 'looks'. Alle andere publicaties van onze club worden altijd met zorg vormgegeven. Het lijkt me logisch dat de website in dezelfde stijl mee gaat. Ik heb in het verleden als eens aangeboden hieraan kosteloos bij te dragen ( ik ben zelf grafisch ontwerper) maar helaas zonder reactie. Maar het lijkt me ook logisch om de vaste vormgever van de club in te schakelen. Daar is vast wel een potje voor te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2006 21:34 #82176 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic vormgeving website
Excuses overigens voor de typefouten. In Safari (op de Mac) kreeg een heel klein invul-veld. Zonder overzicht dus. Via Firefox werkt het wel goed en <span style="font-weight: bold;">kan</span> <span style="font-style: italic;">ik</span> <span style="font-weight: bold; font-style: italic;">ook</span> <span style="color: rgb(255, 0, 0);">de</span> <span style="background-color: rgb(255, 255, 0);">tekst</span> editen. Handig.

groet,

eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2006 21:48 #82175 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic vormgeving website
Ik wil de makers, die hier vast veel tijd en energie in gestoken hebben niet al teveel voor het hoofd stoten, maar Ik ben het volledig met Dietz eens. Ik ben zelf ook grafisch vormgever, en dan bekijk je een website natuurlijk sowieso kritischer, maar ik denk dat ook niet-vormgevers toch wel inzien dat deze website wel heel 'basic' oogt. Het lijkt alsof de website uit begin jaren 90 stamt en geschikt moet zijn voor 14k4 modems. Dat velen hun klassieke Volvo origineeel willen houden kan ik me voorstellen, maar bij deze website zou een restyling inderdaad geen kwaad kunnen.

Technisch zit het allemaal wel goed, al denk ik (zoals al eerder aangegeven) wel dat er een enorme verbetering mogelijk is in het forum (zowel structuur (soort forum) als qua lay-out).

Op Firefox werkt deze site overigens ook prima. Zowel op Mac als PC. Alleen op een 21" scherm op 1600 x 1200 wordt de site helaas ook niet veel fraaier ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2006 00:58 #82174 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic vormgeving website
<p>Hmmm,</p><p>'k ben nu ruim een week terug na vacantie, dank je wel, ik voel me desondanks goed..., maar het valt me op dat er nu minder reacties zijn dan voorheen.</p><p>Kan aan de vacantietijd liggen, of aan de interactiviteit van dit forum. Een mooi voordeel vind ik dat je foto's kunt uploaden, een nadeel lijkt me dat niet-leden niet kunnen participeren aan een discussie.</p><p>Ik deel graag mijn 40-jarige ervaring met en kennis over de Amazon, maar ben geen programmeur. Het vorige forum was beter toegankelijk met sterke beperkingen, dit forum moet z'n uiteindelijke vorm nog krijgen. </p><p>In het algemeen: doe als ik, kijk de kat(terug) uit de boom en geef dan reactie, slechts op die manier kunnen we met ons allen komen tot een hopelijk zeer toegankelijk en in beperkte zin besloten clubwebsite.</p><p> </p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendri Verveda (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2006 11:19 #82173 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic vormgeving website
De vormgeving vind ik niet het belangrijkste (ik ben dan ook geen vormgever...). Wat ik wel erg mis is een mogelijkheid om de laatste reacties in het forum te zien in plaats van de laatste berichten. Je hebt nu geen idee op welke onderwerpen gereageerd wordt en of er nog interessante reacties bij staan. Wat mij betreft is dat een essentiele aanpassing! Laat de vormgeving dan nog maar even zitten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2006 12:00 #82172 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic vormgeving website
Uiteraard is het belangrijk dat het forum overzichtelijk is. Dat zal ik niet ontkennen, het is immers op dit moment het belangrijkste onderdeel van de website. Maar het lijkt me toch niet dat een goede vormgeving alleen iets is voor vormgevers (<span style="font-style: italic;">Hendri: De vormgeving vind ik niet het belangrijkste (ik ben dan ook geen vormgever...)</span>). Een goed vormgegeven website draagt positief bij aan de leesbaarheid en overzichtelijkheid ervan. Dat moet niet worden onderschat.

Ik begrijp de opmerking van Siang niet zo goed, om terughoudend te zijn met reacties. Uiteraard moet de website gaande weg tot perfectie komen. Maar dan zijn suggesties toch juist van belang? Als deze startperiode van de website wordt gezien als testfase is feedback van essentieel belang.

Mijn opmerkingen zijn dan ook geen kritiek op alle mensen die er vol enthousiasme hun kostbare vrije tijd in stoppen. In tegendeel. Daarom heb ik ook aangeboden om te participeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van Genderen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2006 18:09 #82171 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic vormgeving website
<p>Het valt mij inderdaad ook op dat er niet zo veel meer gereageerd word op het forum , dit vind ik zeer jammer ik kijk bijna elke dag even en zie niet veel nieuws. er is nu al het een en ander gezegd over de nieuwe site maar ik vroeg me af hoe het er nu voor staat , of er nog dingen veranderd gaan worden? verder moeten we inderdaad het werk dat de makers vrijwilleg in hun vrije tijd doen voor deze site niet onderschatten , naast het forum ben ik best tevreden met de rest van de site</p><p>Groet marcel</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2006 22:35 #82170 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic vormgeving website
<p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Ik ben het met jullie eens dat de vormgeving van de site ten opzichte van het VCM de site er karig van af komt.
We hebben eerst gekozen voor functionaliteit en goed leesbaarheid. Uiteindelijk gaat het er om om elkaar te informeren over onze hobby.
Tot dusver hebben alleen techneuten zich met de site bemoeid. En over het algemeen zijn techneuten cq programmeurs geen vormgevers.</span></p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial"><p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Begrijp dat er 2 vormgevers binnen de vereniging wel idee&euml;n hebben over de lay-out van de site. Ik nodig jullie graag uit om met voorbeelden te komen hoe het zou moeten met de vormgeving in relatie met de vormgeving van de VCM.<o:p></o:p></span></p><o:p></o:p></span><p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Wat betreft het forum zijn we bezig om e.e.a aan te passen. Maar achter de schermen van de site draait de ledenadministratie en die moet ook hier en daar ook op orde. Dus even geduld.<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Wat betreft het aantal forumbezoeken wijkt deze niet af met de oude site. Het zal te maken hebben met de vormgeving. Er staan meer forum onderwerpen op &eacute;&eacute;n pagina ten opzichte van de oude site. <o:p></o:p></span></p><p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p></p>

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • freek Wijnhoven (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2006 23:02 #82169 door freek Wijnhoven (GAST)
Beantwoord door freek Wijnhoven (GAST) in topic vormgeving website
<p>Met alle respekt voor de tijd die er ingestoken is,vind ik het een er onoverzichtelijke site/forum/onlinewinkel.</p><p>Niet van deze tijd.</p><p>MVG Freek Wijnhoven</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2006 08:13 #82168 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic vormgeving website
<p>@Rob en de "vormgevers": </p><p>ik denk dat meer dan 95% vd forumbezoekers
helemaal niet wakker liggen van de esthetische kant = vormgeving
van een forum.</p><p>
Als je een probleem hebt, dan is het wel belangrijk te vinden wat
je zoekt, en al de rest is bijzaak! Ben het dus in essentie
eens met Rob (alhoewel niet ivm forum gebruik, dat is wel afgenomen,
want niet-leden zijn jammer genoeg uitgesloten). </p><p>Wel vind ik
dat er, op forum, een absoluut gebrek is aan communicatie ts de
mensen die forum
hebben opgezet, en rechtmatige eisen/klachten van gebruikers (Bas,
Ben, Vincent,...). </p><p>Laat de vorm dus maar over aan kleermakers,
allen hoofdzaken zijn echt van belang. Vanuit dit standpunt was oud forum
helemaal niet zo slecht.
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.