Eindeloze reacties forum

Lees meer
07-02-2007 16:52 #51506 door Eugen Wulff
Eindeloze reacties forum is gemaakt door Eugen Wulff
<p>Wat ik mis op het forum is een eindeloze reeks reacties op datum. Nu is het zo dat je alleen de "reacties laatse zeven dagen " kunt teruglezen. Bij de zoekfunctie is het wel zo dat alle topics die voldoen aan de zoekopdracht op datum worden gerangschikt. Dus ik pleit voor een "Reacties laatste xxxx dagen" zodat je ook nog kunt reageren op een topic dat, zeg maar twee weken geleden gepost is, zodat je na twee weken vakantie ook nog alles wat je gemist hebt kunt teruglezen...(net als bij het oude forum)</p><p> </p><p><font color="#ff0000">Even als aanvulling ditzelfde zou ook moeten gelden voor :"<strong>Nieuwe forumonderwerpen in de laatste 7 dagen" dit zou dan moeten worden :</strong> :"<strong>Nieuwe forumonderwerpen in de laatste xxxx dagen"</strong></font></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2007 17:41 #84019 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Eindeloze reacties forum
ik sluit mij hierbij aan, zie ook onderwerp "<strong>Nieuwe reacties forum",</strong> eveneens van Eugen <strong>(</strong>02-09-2006) + mijn en anderen's andere wensen aldaar geuit - het duurt inderdaad wel lang vooraleer heel kleine terechte wensen aangepast worden; kan me voorstellen dat sommige aanpassingen zo goed als onmiddellijk kunnen. Maar we leren er mee leven, en ik vind het op dit ogenblik niet slecht, ja zelfs heel goed! Degenen (heb de indruk heel weinig) die heel veel meer wensen, vinden dan maar hun gading bij andere fora.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2007 18:23 #84018 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Eindeloze reacties forum
<p>ik merk van mezelf dat ik dit forum steeds minder bezoek vanwege de niet geheel overzichtelijke structuur.</p><p>Mijn voorkeur zou hebben om de laatste reactie boven te krijgen, dat houdt de discussie levendiger, zie bv forum www.volvo700vereniging.nl </p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mike Willems (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2007 18:32 #84017 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Eindeloze reacties forum
Ik deel eveneens de mening van de eerdere reacties en de post. Het oude forum was dan misschien wat gedateerd, maar soms mis ik het wel. Ook het inloggen weerhoudt mij vaak van reageren op een posting. Alleen even snel de laatste berichten screenen en vaak reageer ik niet omdat dit mij weer een aantal klicks kost. Lui? klopt, maar automatisering moet het efficienter maken en voor mijn gevoel is dit forum minder efficient wat ook ten koste gaat van de effectiviteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2007 18:45 #84016 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Eindeloze reacties forum
Bij andere php fora is het ook mogelijk om automatisch in te loggen . Dus dit moet mogelijk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2007 09:07 #84015 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Eindeloze reacties forum
<p>Op zich vind ik het forum zoals het nu is niet slecht, maar het kan beter. Kijk ook eens op www.citroenhyforum.nl . Dit biedt automatisch inloggen, berichten sinds laatste bezoek, versturen van berichten, en veel veel meer.</p><p>(Naast een Duett heb ik ook een 1969 Citroen HY, een qua techniek zeer interessant, vooruitstrevend voertuig. Dit jaar 60 jaar geleden geintroduceerd. Voorwielaandrijving, zelfdragende carroserie, en prima wegligging. Ook roestgevoelig en matige remmen!)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2007 09:57 #84014 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic Eindeloze reacties forum
<p>Ondanks dat ik gast ben zou ik ook wat feedback willen geven.</p><p> </p><p>Nu ik er aan gewend ben vind ik dit toch wel een nuttig forum, waarin veel te vinden is.</p><p>Echter zijn er veel kleine irritaties die misschien zelfs voor zorgen dat de site minder bezocht wordt of dat er minder reacties worden gepost.</p><p>Zoals ook in dit topic eerder aan gegeven is het vervelend dat de inlog gegevens niet onthouden worden, als je een reactie wilt plaatsen moet je eerst inloggen. Dit is niet heel erg, al moet je als gast eerst je moeilijk te onthouden lidnummer en wachtwoord op zoeken. Het vervelende bij het inloggen is dat je vervolgens terecht komt op de homepage. Je moet dus eerst het topic zien terug te vinden waarin je wilde posten. Dit vind ik erg omslachtig en onhandig, zo worden sommige topics misschien wel helemaal niet beantwoord.</p><p> </p><p>Daarnaast zou een soort structuur weergave van de opbouw van het forum handig zijn. Nu weet je soms niet meer waar je bent.</p><p> </p><p>Wat ik bij het zoeken naar informatie steeds vaker lees is dat er veel dingen door elkaar lopen. Iemand vraagt bijvoorbeeld iets over de ruitenwissers van zijn 145 en er wordt uitgelegd hoe dat bij een amazon zit. Enerzijds moet er dus goed worden gelezen wat de vraag is. En aangezien er veel overeenkomsten zijn kan men ook wel iets met het antwoord, maar vaak totaal niet. Het zou mij daarom handig lijken om hier een duidelijker onderscheid te maken zodat niet alles door elkaar loopt.</p><p>Dit zou goed kunnen worden gecombineerd met de vorige opmerking. Er ontstaan dan 2 hoofdstromingen bijvoorbeeld.</p><p> </p><p>Dat nieuw aangemaakte topics boven aan komen te staan vind ik logisch. Ik kan er alleen nog steeds niet echt aan wennen dat topic waarin gereageerd wordt niet weer terug omhoog komen indien er gereageerd wordt in dit topic. Dit komt waarschijnlijk mede door het niet aanwezig zijn van duidelijke categorieen. De 7dagen knop werkt namelijk volgens mij alleen forum-breed. Er kan niet per onderwerp (bijvoorbeeld MOTOR) worden gekeken wat er de laatste 7dagen (of langer geleden) is gepost.</p><p> </p><p>Ook is het vervelend dat je als gast je berichten niet meer aan kunt passen omdat je daar blijkbaar geen machtiging voor hebt.</p><p> </p><p>Wat ik wel fijn vind is dat er bestanden en plaatjes kunnen worden ge-upload en dat alles er strak uitziet (geen avatars, signatures, plaatjes en andere ongein)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2007 12:16 #84013 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Eindeloze reacties forum
<p>Geef mij maar een forum zoals deze bij bijna alle clubs gebruikt wordt, veel overzichtelijker en duidelijker. En wat is er mis met een avater (foto van je auto met daaronder je naam) Het mag van mij allemaal wel wat soepeler, krijg een beetje achterhaald en ouderwets gevoel bij dit forum.</p><p> </p><p>Maar hier heb ik al is een keer een uitvoerig stukje over geschreven in het hoofdstuk "wensen V44 site" Voorlopig willen ze niet af van het oude, met als gevolg dat er dochter forums komen die wel aan de wensen voldoen en er zijn er al 2.</p><p> </p><p>Gr Rene</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2007 12:55 #84012 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Eindeloze reacties forum
<p>Moet ik nog wel reageren op dit soort topics? ;-)</p><p>Ik kan alleen maar zeggen dat ik mij volledig aansluit bij bovenstaande reacties. En wat wel grappig is, is dat alle wensen die hier worden genoemd gewoon mogelijk zijn via een bestaand forum format, dat nog gratis is ook!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2007 16:40 #84011 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Eindeloze reacties forum
<p>Bas, het enige nadeel van een bestaand forum-format is dat alle oude reacties hierin niet opgenomen kunnen worden,zodat er een grote schat aan informatie niet meer bereikbaar is.... dit zou natuurlijk wel via een database met zoekfunctie bereikbaar kunnen blijven....</p><p>Ik denk dat het wel belangrijk is om dit soort dingen uit te spreken alleen op die manier is er een kans dat er wat veranderd en wij een goed en toegankelijk forum krijgen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.