bouten fusekogels
- Johan Geers (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-03-2026 08:21 #1480272
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic bouten fusekogels
Maar als steeksleutel 17 mooi past... weet je dan wel zeker dat er dan niet stiekem al lang M10 in zit?
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Vandaag er een bout en moer afgehaald en het is percies 17mm.
Maar hoe dat die er in zijn geslopen niet door mij.
Dus zaak opgelost,
Gewoon m10 halen en uitwisellen.
b.v.d.
Kohan Geers
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Vandaag er een bout en moer afgehaald en het is percies 17mm.
Maar hoe dat die er in zijn geslopen niet door mij.
Dus zaak opgelost,
Gewoon m10 halen en uitwisellen.
b.v.d.
Kohan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andre Koster
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-03-2026 16:46 #1480382
door Andre Koster
Beantwoord door Andre Koster in topic bouten fusekogels
Dit is onmogelijk. Die maat 17 waar u het over heeft is nergens op een Volvo van voor 1975 van toepassing. Maat 17 mm is alleen bijna net zo groot als 3/4 (uit mijn hoofd). Je zou beslist engels gereedschap moeten gebruiken om de moeren en bouten heel te houden. En daarbij is het schroefdraad van een M10 ALTIJD anders dan de genoemde UNC maten. Je kunt inch en metrisch beslist niet verwisselen.
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-03-2026 18:42 #1480384
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic bouten fusekogels
Hoi Andre,
In het verhaal hierboven zijn de bout en de moer zijn al verwisseld. Dus kan niet bestaat niet
en onmogelijk is niet veel. Zeker niet bij het onderhoud en op de weg houden van onze volvo's?
De auto's zijn ondertussen zo oud dat er wel vaker engelse moeren en bouten zijn vervangen door (ongeveer) passende metrische bouten. Al dan niet met het opboren van de gaten of opnieuw draad tappen in een gat.
In het verhaal hierboven zijn de bout en de moer zijn al verwisseld. Dus kan niet bestaat niet
De auto's zijn ondertussen zo oud dat er wel vaker engelse moeren en bouten zijn vervangen door (ongeveer) passende metrische bouten. Al dan niet met het opboren van de gaten of opnieuw draad tappen in een gat.