Montage instructie Bilstein schokbrekers
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
1. Hoe om moeten ze gemonteerd worden (het gele deel onder of boven)
2. Moet de blauwe hoes om de achterschokbrekers blijven zitten of niet?
Zie de volgende foto's
Mijn gok zou zijn rechtop is zodanig dat de Bilstein opdruk/text te lezen is, dus met het gele onder en de blauwe plastic hoes eraf. Dan zit er echter een rand waar water in kan blijven staan. Wie heeft ze er al onder zitten en geeft mij uitsluitsel?
Alvast bedankt,Groeten Lars
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Alle schokbrekers die ik ooit gemonteerd heb moesten met de zuigerstang naar boven gemonteerd worden. Wat betreft de "hoes": Die zou ik mooi mee monteren. Bij verschillende merken is de uitleg voor de aanwezigheid van zo'n hoes de bescherming tegen bijvoorbeeld steenslag en een beerje beschermig tegen zanden opspattend water e.d. dat de zuigerstang zou kunnen beschadigen. Wanneer deze niet meer glad is, zouden de keerring en het bovenste glijlager van de demper ook versneld kunnen slijten en dus de levensduur van de demper aanzienlijk bekorten.
Groet: Sven
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Pascal Kogelman (GAST)
- Verbannen
-
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
tinustuning.nl
Hoe zijn de ervaringen?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Oude draad, maar het blijft actueel. Bilstein doet nog steeds niet aan gebruiksaanwijzing. Dus ik dacht dat het ontbreken van de stofhoezen voor de voor-schokbrekers een foutje was. Dat lijkt niet zo te zijn, maar ik vind het wel raar.
Hoe zijn de ervaringen?
Gewoon zonder gemonteerd. Gaat prima. Wat Ben al schreef, ze zitten in de schacht van het subframe.
Viel me laatst trouwens op dat in de USA de bilsteindempers stukken goedkoper te krijgen zijn! +- 85dollar p st.
In kombinatie met de IPD stang voor, is de wegligging en het contact over hobbelige weggetjes uitstekend te noemen.
Voor de ES achter iets strakker monteren, met originele veren en gewone Volvo blokken krijg je zeker geen 'te' stijve vering.
Denk dat progressieve veren plus blauwe blokken in ophanging én IPD stang voor én achter te veel van het goede is in combinatie met de Bilsteins. Heb zowat alles erop gehad, Monroe, Koni, koni load adjusters, komt niet in de buurt.
Bovendien staat de wagen dan het beste, verlagen zou ik zeker niet doen, of je moet het leuk vinden achter ieder drempeltje of hekpen te blijven haken.....
Grootste probleem met de orginele Monroe dempers én de koni's is het doorzakken achter bij wat zware belading.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
"Ed van der Zee" schreef:
verlagen zou ik zeker niet doen
erfenis: ze is al ca. 4cm verlaagd... Inderdaad oppassen!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl