Stuurhuis lagers?

Lees meer
07-12-2022 21:05 - 07-12-2022 21:06 #201166 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Stuurhuis lagers?
Ik heb een oud stuurhuis van een 1800 liggen, zal even kijken of ik die open krijg.  Verwacht dat we daarvan onderdelen kunnen gebruiken en er ook van twee een kunnen maken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2022 11:29 #201224 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Stuurhuis lagers?
Dit zijn inderdaad mooie foto's van de corrosie. 
Het stuurhuis dat van mijn combi kwam ziet er op alle punten een stuk beter uit. Daar zijn waarschijnlijk nieuwe keerringen voldoende. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2022 12:01 #201225 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Stuurhuis lagers?
Mijn 'oude' stuurhuis krijgt nieuwe keerringen. Waarschijnlijk zijn bussen niet eens nodig. 
De 'nieuwe' met 'ribbel' heeft het de afgelopen 800 km goed gedaan en heb er in elk geval geen last van. Het lijkt zelfs iets minder te zijn geworden. Voorlopig laten zitten.
Bedankt voor de info en de foto's.  Weer eea geleerd 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2024 10:41 #1044950 door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic Stuurhuis lagers?
Het stuurhuis in mijn Amazon lekt en er staat speling op.  Ik zal het op een bepaald punt wel moeten bekijken ; al zal dat iets worden voor de eerstkomende winterstop.  Zo kan ik me nu alvast inlezen.

Op Volvo-academy heb ik het volgende filmpje tegengekomen : vimeo.com/541561396

Ik hoop dat een revisiekit voldoende zal zijn om het probleem op te lossen.  Het lekken zal dan sowieso opgelost zijn.  Die speling valt nog te bezien. 

Op het moment "56:13" in de video wordt verteld dat : indien de stelschroef al redelijk hard is ingedraaid ; dan moet je ook nog een extra onderdeel vervangen.
Echter ... op het moment dat hij de naam van dat extra onderdeel vermeldt blaast de wind in de micro   ... .  Weet iemand wel onderdeel er nog extra zou moeten vervangen worden ?

Als ik naar het onderdelenboek (griep 6 - pag 13) kijk dan vermoed ik dat het gaat over onderdeel "3", zijnde de bushing.  Het eerste woordje dat je terug een beetje kan horen op de video eindigt volgens mij ook op "ing" maar hij kan het ook gewoon over de "steer-ing" hebben.





 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.