Veiligheidsstuurkolom - Amazon

Lees meer
18-10-2019 17:43 #185656 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Daar zit het hem! Om te voorkomen dat ik die veer kwijtgeraakte heb ik hem aan de binnenkant gemonteerd... Jaren terug dus!

Ik ga hem nu goed monteren en kijk of ik een contactslot danwel een lip maak om de plastic ring te fixeren.

Is het dan aan te bevelen ook het tweede rubber zoals in het B20 handboek staat, te monteren?

NB Als iemand nog een contactslot en kap heeft liggen houd ik me aanbevolen!

Dank en ik houd jullie op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2019 01:17 #185661 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Dan nog even het vastdraaien van het stuurhuis op het dashbord, dit moet pas als laatste gebeuren, dus dat het stuur etc er allemaal op zit.
Dan zitten de veren die voor en na het stuurhuis zitten in balans, dus staat er een twee zijde evenveel spanning op de lagertjes.
Doe je dat niet dan staat de ene meer gespannen dan de andere.


succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2019 12:36 #185663 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Gisteravond geprobeerd met de veer aan de buitenkant. Krijg ik het stuur er nog niet op... Het lukt wel als ik de veer weg laat, maar dat zal niet de bedoeling zijn. Het lijkt of de veer onderin niet ver genoeg gaat. Zie foto. Kan het zijn dat deze niet goed is?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2019 19:21 #185670 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
dag Merijn,

Omdat ik vandaag een elektrisch probleem ging verhelpen bij de stuurkolom van mijn 69'er Combi ,heb ik ook wat maten genomen, en foto's gemaakt.
De stuuras steekt 81 MM uit de stuurkolom buis. Het bevestigingsvlak aan het contactslot voor de grote nylon ring tot einde stuuras is 93,5 MM.
De stuuras steekt 141 MM uit het dashboard. De ruimte bij het onderste lager tot aan de ring op de stuuras is plm. 6MM. Misschien dat dit je verder kan helpen.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2019 07:13 #185702 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Heel erg bedankt Albert! Dan heb ik wat referentiematen. Ik kan morgen of overmorgen er weer mee aan de gang, dus dan hoor je van me!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2019 21:02 #185947 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Vanavond pas weer toegekomen aan wat onderzoek. Afgaande van de maten van Albert zie ik dat de stuuras slechts 70 mm uit de stuurkolom buis steekt. De stuuras tot het dashboard is 141 mm. Dus dat klopt wel. De ruimte in het onderste lager is pakweg 15 mm. En is amper indrukbaar. Zou het kunnen dat de veer niet meer zo soepel is en daarom deze ellende veroorzaakt? (Onderdeelnr 85612).

Ander vraagje: ik zie bij Albert duidelijk een veer ook boven zitten, maar in het onderdelenboek B20 staat diezelfde veer er niet. Zie afbeelding die ik hieronder bijgesloten heb.

Groet Merijn
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2019 21:22 #185948 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Ik heb het onderdelenboek voor de b20 amazon niet bij de hand, maar waarschijnlijk staat er bij het nummer van de veer in de tekening bij hoeveelheid het cijfer 2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2019 22:10 #185950 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
@Niek: je hebt helemaal gelijk, er staat inderdaad 2 bij.

Maar... ik heb het gevonden wat het was! E.e.a. past nu goed! het open ringetje boven de onderste veer (nr 44 in het B20 boek) gleed niet in het lager (nr 45) waardoor het geheel speling overdwars bleef houden, maar waardoor er vooral geen ruimte meer was om de buis verder op de stuuras te drukken. Met kruipolie en een doekje het oude vet verwijderd en bij het monteren eerst zorgen dat de ring erin zat en daarna de buis erin getikt. @Johan, je tip om de buis los te laten was een goede, dank daarvoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2019 22:12 #185951 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Veiligheidsstuurkolom - Amazon
Nu rest mij het bestellen van nieuwe stuurstangen en spoorstang en wat nieuwe onderdelen om de rest te completeren.

Ik zit alleen nog met het stuurslot. Ik hoef niet per se een stuurslot te hebben, maar anders kan ik de nylon ring niet vastzetten. Als iemand er nog een heeft liggen (hoeft niet per se in werkende conditie te zijn) dan hoor ik het graag.
Anders moet ik iets gaan draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.