Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!

Lees meer
06-09-2017 19:17 #171629 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Yes!! De bout is los! Nog een keer heet gestookt en laten schrikken en toen kwam ik op het idee om het asje als een hefboom te gebruiken. Met flinke kracht kreeg ik er iets beweging in en met langzaam heen en weer bewegen ging hij steeds losser. Dank voor jullie hulp! Hij moest weliswaar niet los, maar het is nu wel fijn om alles gangbaar te hebben.

Nu verder alles schoonmaken, in de verf zetten en van nieuwe onderdelen voorzien. Dan de andere kant en dan met de achteras en het gas aan de gang. Daarna ben ik hopelijk klaar voor de APK!
Ik houd jullie op de hoogte!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-09-2017 22:39 - 06-09-2017 22:39 #171639 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
De aanhouder wint Merijn, succes verder en houd ons op de hoogte.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2018 08:51 #177258 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Alweer even geleden dit topic, maar de voortrein is nu pas helemaal klaar.

Ik heb uiteindelijk voor de bussen van de onderste draagarmen 2 stalen ringen gedraaid.
De ene stalen ring zit krap rondom de bus en drukt zo maximaal op de flens van het busje (ik had eerst een iets grotere en daarvan drukte ik de flens krom). De tweede gaat net om het opstaande randje van de onderste draagarm aan de binnenzijde. Hierdoor heb je ruimte voor de bus aan de achterzijde als je gaat persen.

Het eerste stukje kun je met de kleine ring doen (dan kan je goed kijken of hij recht gaat) en daarna zet je de grotere erachter en druk je door. Ongetwijfeld zijn er ook andere methoden om het zonder pers te doen, maar zo is het ook een makkie.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.