Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!

Lees meer
05-09-2017 16:04 #171597 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Inderdaad vertellen foto's een hoop, maar was niet in de gelegenheid. Nu wel. Bijgaand enkele foto's. Maar het gaat dus om de bovenste draagarmrubbers rechts aan de voorzijde van de Amazon.
Ik heb de bouten van het asje af, maar helaas kunnen het rubber en het busje niet eraf omdat daar de carrosserie in de weg zit. Dus hij moet toch los helaas. Of iemand nog een briljante tip?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-09-2017 18:38 #171602 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Dit is wel een dilemma; je wil die bout er nu uit hebben; hij steekt wel een paar cm door de as heen; boven de bout een gaatje boren steeds met kruipolie besproeien; blijft het risico van afbreken. Je kan de kop afslijpen en nieuwe moer oplassen; krijg je ruimte en wellicht gaat indraaien en daarna uitdraaien wel.
Overigens kan je het busje er mogelijk wel afkrijgen; het rubber busje kan je vernielen en daardoor kan de ijzeren bus er wellicht met geweld langs. Het busje kan je ook afslijpen; ik heb wel een andere voor je.

gr, Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2017 20:53 #171605 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
tijd voor een metrinch setje.

www.serenco.nl/nl/merken/42-metrinch-merk

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2017 23:00 #171612 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Hallo Cor, het verwijderen van het busje gaat me nog wel lukken, maar montage van een nieuw busje met rubber lukt dan niet. En dan moet het asje alsnog los... Dat is een beetje het probleem. En het zo houden is voor mijn gevoel ook half werk, en daar ben ik niet zo van. (Buiten dat hij zo waarschijnlijk niet door de APK komt...)
En Simon, dat metrinch setje is zeker interessant, dank. Heb je er zelf ook ervaring mee? Inmiddels is deze bout zo ver dat hij ws. helemaal geen houvast biedt... Dus dat wordt lassen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 01:12 #171614 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Je moet aan de uitlaatkant het hulpstuurhuis even los halen dan heb je wel de ruimte om de bus er af te krijgen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 08:22 #171617 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Merijn, ik zou de bout kop afslijpen dan kun je het asje wegnemen, wat overblijft is een stuk bout en nu kun je gericht warm stoken, er is immers minder materiaal, nu een grote griptang en veel kruipolie voorzichtig proberen beweging in de bout te krijgen, zit er beweging in de bout dan iedere keer een klein stukje verder draaien. Geen grof geweld gebruiken ivm de kans op afbreken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 08:41 #171619 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Dat is wellicht de veiligste methode. Ga ik doen!
@Johan: het hulpstuurhuis zit aan de voorkant van de ophanging terwijl ik de bus aan de achterzijde er niet afkrijg doordat de carrosserie in de weg zit. Dus dat gaat niet ben ik bang. De voorzijde krijg ik er wel af met wat gepruts.

Wordt vervolgd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 10:09 #171622 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Ik heb die rubbers heel vaak vervangen.Soms moet je wel friemelen ,maar ik heb ze er altijd af en ook weer erop gekregen inclusief nieuw rubber zonder het asje los te hoeven maken. Ik zou het toch maar eens proberen.Heeft de auto soms schade gehad waardoor het te dicht bij de carrosserie zit. Dat zou natuurlijk kunnen.Nogmaals het lijkt vaak niet eraf te kunnen ,maar uiteindelijk lukt het wel is mijn ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 10:10 #171623 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Ik heb die rubbers heel vaak vervangen.Soms moet je wel friemelen ,maar ik heb ze er altijd af en ook weer erop gekregen inclusief nieuw rubber zonder het asje los te hoeven maken. Ik zou het toch maar eens proberen.Heeft de auto soms schade gehad waardoor het te dicht bij de carrosserie zit. Dat zou natuurlijk kunnen.Nogmaals het lijkt vaak niet eraf te kunnen ,maar uiteindelijk lukt het wel is mijn ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 10:57 - 06-09-2017 10:58 #171624 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Nieuwe rubbers voortrein en achteras: muurvast!
Ik zou het ook laten zitten, wel regelmatig wat kruipolie erop en evt reactor, dat versterkt de kruipolie. Alleen als je gaat uitlijnen moet ie los, en die gasten hebben een luchtsleutel. Ik zou de kop erop laten btw, en evt vastlassen op de as, dat kan je nadien weer los slijpen. Vaak is de as erg gecorrodeerd en kan je beter een betere 2e hands erop zetten en goed invetten tegen water en roest.
Met PU "rubbers" kan je er wel bij die bestaat uit 2 delen is mij ook gelukt. Zo'n metrinch setje heb ik altijd in de kofferbak liggen. Wel moet je bij veel kracht zetten een verloop hebben, er zit in het setje nl. alleen een ratel en die wil je heel houden.
Suc6!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.