Stuur huis veranderen PV 444

Lees meer
17-08-2016 14:42 #162636 door Rob Burger
Stuur huis veranderen PV 444 is gemaakt door Rob Burger
Hallo allemaal , nu de problemen met mijn carburateur op de Amazone zijn opgelost zoek ik weer een nieuw object ik ben begonnen met een Volvo PV 544 , en rijd inmiddels in een 444 omdat ik het brilletje zo leuk vond nu is mijn vraag de 544 stuurde heel licht en de 444 een stuk zwaarder is het mogelijk stuur huis en hulpstuurhuis van de 544 te plaatsen op de 444 heeft iemand hier ervaring mee alvast bedankt voor jullie meedenken
Grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2016 15:20 #162637 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Stuur huis veranderen PV 444
Ik weet dat de 444 een aantal smeerpunten heeft, zoek eens in documentatie naar een onderhoudsschema. Fusee's en stuurkogels of geen olie in stuurhuis.wellicht is het probleem met een smeernippel en wat vet opgelost

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2016 16:48 #162644 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Stuur huis veranderen PV 444
Het klopt dat een 544 lichter stuurt dan een 444. Een stuurhuis van een 544 (het type met B18) overzetten op een 444 zal geen eenvoudige ingreep zijn. Zie ook dit topic voor meer info over de verschillen.
Als het zwaardere sturen van de 444 bezwaarlijk is, kun je overwegen om een elektrische bekrachtiging in te (laten) bouwen. Dat is minder ingrijpend en kan ook makkelijker weer ongedaan worden gemaakt. Over dat onderwerp is op dit forum wel meer info te vinden, gebruik de zoekfunctie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2016 18:01 #162646 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Stuur huis veranderen PV 444
Mijn 444 is niet origineel meer ik had alleen de carosserie en die heb ik op een carrosserie van een 544 B16 gebouwd met een B18 motor dus de achteras is al gemoderniseerd en de remmen zijn rond om ook al van de 544 alleen het stuur gedrag is nog anders stuurbekrachtiging monteren is kostbaar in de onderdelen van de 544 heb ik nog liggen ik ben alleen benieuwd naar de maten en of iemand er ervaring mee heeft, de tijd die heb ik als pensionado en peseta's iets minder en daar komt bij dat ik het sleutelen aan dit soort projecten wel leuk vind ,en daar komt bij dat het zomers mijn dagelijkse auto is ,hij word gebruikt waar hij voor gemaakt is
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.