motor vervangen 444

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-03-2013 19:36 #124280 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic motor vervangen 444

"Johan Geers" schreef:
Beste Ronald, laat alles orgineel komt alleen maar ten goede aan de waarde van de auto, zoveel 444ers zijn er niet meer en een in orginele conditie is meer waard dan een waar allerlij modificaties aan uit is gevoerd.
Wat brengt het op als je de aut alleen maar als hobby auto houd.
Amazone's zijn er nog net zoveel als dat er straatstenen zijn net als kevers maar 444ers die zie je zoveel niet meer.

m.vr.gr.

Johan Geers


Ik ken maar een paar mensen die winst maken aan auto's en dat zijn de autohandelaren die auto's aan mij verkochten. Zelf heb ik alleen maar verlies gemaakt met auto's

Dus die 444 zal niet anders worden, dus kan ik beter een hoop lol/frustratie beleven aan het bouwen en het rijden. Met originaliteit en een mooie auto krijg ik alleen maar stress/angst dat er een deukje of krasje in komt.

(ik probeer wel altijd alles te doen dat het terug te bouwen valt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2013 23:29 #124296 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic motor vervangen 444
Ronald, toch even de maten mocht je ze nodig hebben. De afstand tussen de blokken van de B4B is ongeveer 31,5 cm en de B18 37,5 cm. Ik denk dat je de optie van Gert moet nemen en de gaten opnieuw boren voor de B18. De brug van de 444 heeft namelijk het hulp stuurhuis dat deel uitmaakt van de brug, de 544 heeft dit op de snip zitten. Daarnaast zijn de stuur armen kleiner en is het hoofd stuurhuis anders geplaatst. Hieronder nog een paar foto's








Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2013 12:09 #124303 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic motor vervangen 444
Enigszins "off topic" misschien, maar die verschillen in de stuurinrichting hebben er wel toe geleid dat een 544 aanmerkelijk lichter stuurt dan een 444. Ook is de wegligging net even iets beter, wat vermoedelijk mede te danken is aan de gewijzigde achterasmontage.
Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je dus ook nog overwegen om een complete voortrein van een 544 te monteren of zelfs die van een 140 (schijfremmen!), hoewel die laatste optie behoorlijk ingrijpend is en voor de meesten een stap te ver is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-03-2013 20:29 #124366 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic motor vervangen 444
Mensen hartelijk bedankt voor de input. Hier kan ik zeker wat mee.

nu een off-topic vraag van mij:

Dat ding heeft een californisch kenteken, zelf ben ik daar normaal redelijk terughoudend in.
Is het veel werk/moeilijk om een NL-kenteken te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2013 21:39 #124371 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic motor vervangen 444
Als alle papieren goed zijn dan is een NL kenteken geen probleem. Je maakt een afspraak bij een RDW keurings station bij jou in de buurt, dit kan via de RDW website. De wagen wordt dan technisch gecontrollerd, als je het kenteken daarna krijgt moet je nog wel APK keuren als ik me niet vergis. Misschien kun je de eigenaar een kopie vragen van de papieren voordat je eventueel koopt. Je kunt dan vooraf bij de RDW langs om er zeker van te zijn dat de papieren compleet zijn. Waarschijnlijk zijn er ook mensen op dit forum die de ervaring hebben met een wagen uit California die je het antwoord zo kunnen geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2013 13:15 #125203 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic motor vervangen 444

De brug van de 444 heeft namelijk het hulp stuurhuis dat deel uitmaakt van de brug, de 544 heeft dit op de snip zitten.

Ter voorkoming van misverstanden: dit is alleen het geval bij een 544 met B18-motor. Bij een 544 met B16-motor zit de hulpstuurarm ook aan de brug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2013 13:35 #128112 door Tommy Bijnens
Beantwoord door Tommy Bijnens in topic motor vervangen 444

Enigszins "off topic" misschien, maar die verschillen in de stuurinrichting hebben er wel toe geleid dat een 544 aanmerkelijk lichter stuurt dan een 444. Ook is de wegligging net even iets beter, wat vermoedelijk mede te danken is aan de gewijzigde achterasmontage.



Interessant, eerste keer dat ik hier iets over lees...

Zit zelf in een gelijkaardige situatie, 444 met wat aanpassingen naar 544, maar krijg het ‘stuurgevoel’ op geen enkele manier in orde. Reeds verschillende dingen geprobeerd, maar de auto blijft heel zwaar sturen. Is dag en nacht verschil met de 544 van mijn vader, is te sturen met twee vingers. De 444 geeft het gevoel met een vrachtwagen rond te rijden, de 544 met een lichte auto.

Nu vroeg ik mij af waar dat verschil in sturen dan juist zit. In het stuurhuis of in de geometrie?
- De geometrie lijkt mij identiek aan de 544 (met hulpstuurarm op de brug), dus daar kan het al niet aan liggen?
- Zit er dan zoveel verschil op de stuurhuizen? Dacht dat vroeger de stuurhuizen van 444 op race/rally 544’s gemonteerd werden (om iets kortere stuuroverbrenging te bekomen). Dan kunnen die stuurhuizen toch zo slecht niet geweest zijn?




Had dat hier beter vroeger gevonden, ondertussen al 2 stuurhuizen gekocht van 544 (bij het eerste geloofde k niet dat het van een pv was) en twee weken geleden alles afgebroken om vast te stellen dat dat dus niet past...Heb er een beetje schrik voor alle aanpassingen te doen om er een 544 stuurhuis op te zetten (of amazon, 140,..) zonder het gewenste resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.