- Berichten: 886
motor vervangen 444
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
"Johan Geers" schreef:
Beste Ronald, laat alles orgineel komt alleen maar ten goede aan de waarde van de auto, zoveel 444ers zijn er niet meer en een in orginele conditie is meer waard dan een waar allerlij modificaties aan uit is gevoerd.
Wat brengt het op als je de aut alleen maar als hobby auto houd.
Amazone's zijn er nog net zoveel als dat er straatstenen zijn net als kevers maar 444ers die zie je zoveel niet meer.
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik ken maar een paar mensen die winst maken aan auto's en dat zijn de autohandelaren die auto's aan mij verkochten. Zelf heb ik alleen maar verlies gemaakt met auto's
Dus die 444 zal niet anders worden, dus kan ik beter een hoop lol/frustratie beleven aan het bouwen en het rijden. Met originaliteit en een mooie auto krijg ik alleen maar stress/angst dat er een deukje of krasje in komt.
(ik probeer wel altijd alles te doen dat het terug te bouwen valt)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je dus ook nog overwegen om een complete voortrein van een 544 te monteren of zelfs die van een 140 (schijfremmen!), hoewel die laatste optie behoorlijk ingrijpend is en voor de meesten een stap te ver is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
nu een off-topic vraag van mij:
Dat ding heeft een californisch kenteken, zelf ben ik daar normaal redelijk terughoudend in.
Is het veel werk/moeilijk om een NL-kenteken te krijgen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Ter voorkoming van misverstanden: dit is alleen het geval bij een 544 met B18-motor. Bij een 544 met B16-motor zit de hulpstuurarm ook aan de brug.De brug van de 444 heeft namelijk het hulp stuurhuis dat deel uitmaakt van de brug, de 544 heeft dit op de snip zitten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tommy Bijnens
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Enigszins "off topic" misschien, maar die verschillen in de stuurinrichting hebben er wel toe geleid dat een 544 aanmerkelijk lichter stuurt dan een 444. Ook is de wegligging net even iets beter, wat vermoedelijk mede te danken is aan de gewijzigde achterasmontage.
Interessant, eerste keer dat ik hier iets over lees...
Zit zelf in een gelijkaardige situatie, 444 met wat aanpassingen naar 544, maar krijg het ‘stuurgevoel’ op geen enkele manier in orde. Reeds verschillende dingen geprobeerd, maar de auto blijft heel zwaar sturen. Is dag en nacht verschil met de 544 van mijn vader, is te sturen met twee vingers. De 444 geeft het gevoel met een vrachtwagen rond te rijden, de 544 met een lichte auto.
Nu vroeg ik mij af waar dat verschil in sturen dan juist zit. In het stuurhuis of in de geometrie?
- De geometrie lijkt mij identiek aan de 544 (met hulpstuurarm op de brug), dus daar kan het al niet aan liggen?
- Zit er dan zoveel verschil op de stuurhuizen? Dacht dat vroeger de stuurhuizen van 444 op race/rally 544’s gemonteerd werden (om iets kortere stuuroverbrenging te bekomen). Dan kunnen die stuurhuizen toch zo slecht niet geweest zijn?
Had dat hier beter vroeger gevonden, ondertussen al 2 stuurhuizen gekocht van 544 (bij het eerste geloofde k niet dat het van een pv was) en twee weken geleden alles afgebroken om vast te stellen dat dat dus niet past...Heb er een beetje schrik voor alle aanpassingen te doen om er een 544 stuurhuis op te zetten (of amazon, 140,..) zonder het gewenste resultaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.