- Berichten: 909
Velg steek???
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
De 1800 klauwen zijn anders dan die van de 240.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Tja, wat is veel, ik noem het veel aanpassingen. Stappenplan heel globaalJohn Boullart schreef : Is z'n achter as van een 240 relatief makkelijk tedoen? Zonder veel aanpassingen?
- Neem een 240 as, haal de ophangingspunten eraf
- Maak een bok zodat je de ophangingspunten van de combi as kunt uitlijnen
- Neem een combi sloop as en haal de asbuis eruit zodat je de onbeschadigde ophangingspunten overhoudt
- Plaats de 240 as in de bok en las de bevestigingspunten er perfect uitgelijnd op
Dat is het op hoofdlijnen, dan houd je nog wat zaken over als handrem bevestigingspunten etc.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Alle combi achterassen zijn (behoudens verschillen in overbrenging) gelijk.John Boullart schreef : ik bedoelde als de achteras van de 67' combi wel er voor gebruikt kan worden omdat die meschien net iets anders is en dan schijfremmen en de 5x108 steek er op
Je kunt je as van die 1967-er dus gebruiken als donoras voor de bevestigingspunten, maar dat kan met die van de 1964-er net zo goed. Hoe dan ook moet je voor overgang naar schijven en 5x108 steek aan het uitlijnen en lassen voor de bevestigingspunten.
Helaas kun je niet even de schijven van een 1800 as op de combi as schroeven.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Je moet een "jig" maken om de ophangpunten absoluut symmetrische op de 240-as te kunnen lassen. Gewoon echt heel veel werk, want dit moet absoluut in orde zijn.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Schijven of trommels achteraan maakt zoals Lars al zei weinig verschil als je niet gaat rally of bergritten doen, en ja het is iets makkelijker in onderhoud, maar trommels remmen achteraan voor een wagen met normaal gebruik net zo goed.
Als je dan toch voor een 240 of 1800E as gaat, heb je dus de andere steek en moet je om goed te zijn ook vooraan die staak aanpassen.
De hubs van een 1800E/ES zijn schaars en dus duur, maar als je het er voor over hebt of geluk ze goedkoop te vinden wel plug and play.
Als het veranderen van steek enkel ten bate van velgen is, ... er is veel meer keuze in velgen in de originele amazon steek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.