Velg steek???

Lees meer
06-07-2016 19:51 #161652 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Velg steek???
Maak aub een goede planning en weet exact wat je nodig hebt.
De 1800 klauwen zijn anders dan die van de 240.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 19:54 #161653 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Velg steek???

John Boullart schreef : Is z'n achter as van een 240 relatief makkelijk tedoen? Zonder veel aanpassingen?

Tja, wat is veel, ik noem het veel aanpassingen. Stappenplan heel globaal
- Neem een 240 as, haal de ophangingspunten eraf
- Maak een bok zodat je de ophangingspunten van de combi as kunt uitlijnen
- Neem een combi sloop as en haal de asbuis eruit zodat je de onbeschadigde ophangingspunten overhoudt
- Plaats de 240 as in de bok en las de bevestigingspunten er perfect uitgelijnd op
Dat is het op hoofdlijnen, dan houd je nog wat zaken over als handrem bevestigingspunten etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 20:50 #161659 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Velg steek???
Teun, ik bedoelde als de achteras van de 67' combi wel er voor gebruikt kan worden omdat die meschien net iets anders is en dan schijfremmen en de 5x108 steek er op, maar ja ik weet ik ben niet slijt duidelijk in mijn schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 20:53 #161660 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Velg steek???
Ja Lars, dat ziet er uit als veel werk een puntje om over na tedenken en of ik het zelf wil ( kan) doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 20:57 #161661 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Velg steek???

John Boullart schreef : ik bedoelde als de achteras van de 67' combi wel er voor gebruikt kan worden omdat die meschien net iets anders is en dan schijfremmen en de 5x108 steek er op

Alle combi achterassen zijn (behoudens verschillen in overbrenging) gelijk.
Je kunt je as van die 1967-er dus gebruiken als donoras voor de bevestigingspunten, maar dat kan met die van de 1964-er net zo goed. Hoe dan ook moet je voor overgang naar schijven en 5x108 steek aan het uitlijnen en lassen voor de bevestigingspunten.
Helaas kun je niet even de schijven van een 1800 as op de combi as schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2016 22:37 #161663 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Velg steek???
Nee, is niet makkelijk te doen.
Je moet een "jig" maken om de ophangpunten absoluut symmetrische op de 240-as te kunnen lassen. Gewoon echt heel veel werk, want dit moet absoluut in orde zijn.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-07-2016 22:49 #161665 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Velg steek???
De vraag is eigenlijk waarom je van steek wil veranderen, heb je bepaalde velgen op het oog of zo?
Schijven of trommels achteraan maakt zoals Lars al zei weinig verschil als je niet gaat rally of bergritten doen, en ja het is iets makkelijker in onderhoud, maar trommels remmen achteraan voor een wagen met normaal gebruik net zo goed.
Als je dan toch voor een 240 of 1800E as gaat, heb je dus de andere steek en moet je om goed te zijn ook vooraan die staak aanpassen.
De hubs van een 1800E/ES zijn schaars en dus duur, maar als je het er voor over hebt of geluk ze goedkoop te vinden wel plug and play.
Als het veranderen van steek enkel ten bate van velgen is, ... er is veel meer keuze in velgen in de originele amazon steek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.