Velg steek???
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 898
Voordeel is dat je dan 4 schijfremmen hebt alsmede steekassen die meer vermogen aankunnen.
Ik weet niet of de achteras van een 140 ook past of passend te maken is..
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Een optie zonder ingrijpende aanpassingen is het gebruik van steekadapters.
Zie bijv. www.schippan-shop.de/
Wettelijk volgens mij alleen niet toegestaan, maar dat weet ik niet zeker. Zelf zou ik ze niet snel monteren in elk geval.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 915
Op de voortrein heb je nodig:
- naven 1800
- lagers
- stofplaten
- adapterplaten voor de remklauwen
- remklauwen
Achter:
- as van een P1800 met de schijfremmen er op
- alternatief: gemodificeerde as van een 240 (spoorbreedte geen probleem)
- bij model '64 moet je de ophangingspunten voor de as compleet veranderen en nieuwe maken/lassen of van een "sloper" halen.
Kortom: aardig wat werk en aardig wat muntjes.
Succes,
Teun
(heb overigens nog steeds gemodificeerde 240-as in nieuwstaat te koop)
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Die moet dus net zo goed gemodificeerd worden.
En dan kun je qua aanschafprijs inderdaad beter een 240 as nemen als basis.
Wat de vraag oproept: Waarom schijven achter?
Ik heb me laten vertellen dat dat alleen echt waarde toevoegt voor rallye rijden.
Het grootste deel van je remvermogen zit immers voor.
Heb je op een 1964-er voor al wel schijven?
Anders lijkt dat me een veel zinvollere upgrade. Dan kun je gewoon een vooras van een later model eronder zetten.
Heb je alleen nog geen 5x108 steek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 915
Je hebt gelijk, ik had weer eens niet (goed) gelezen dat het om een combi ging.
Verder geven de schijven alleen een betere koeling en geen betere remwerking. Bij heuvel op, heuvel af en dat in lekker tempo is het wel een aanrader.
Mooi is het natuurlijk wel.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 13589-dummy
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.