Volvo Amazon gebonk linksvoor bij drempels en hobbelige weg

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2015 18:35 #149887 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo Amazon gebonk linksvoor bij drempels en hobbelige weg
De nieuwe rubberen bussen hebben al speling in de fabriek, de reproducties zijn rommel.
Vandaar heb ik nieuwe ontworpen van lagerbrons en vetsmering dan ben je een hele lange tijd spelingsvrij :D
zie hier: www.kdlautomotive.nl/maatwerk-oplossingen/
dit veroorzaakt trouwens niet je geluid waarschijnlijk, je wagen gaat er wel beter van sturen.
Gewoon alles goed controleren of mischien toch eens laten controleren?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• M Kramer
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-04-2015 19:35 #150134 door M Kramer
Gisteren de band er even afgehaald omdat ik vermoedde ook nieuwe remblokken nodig te hebben. Nieuwe remblokken inderdaad heel hard nodig en ik kon gelijk goed zien dat er flink wat speling op een van de spoorstangkogels zit. Dit weekend maar is een nieuwe spoorstang en remblokken monteren en kijken of de hulpstuurhuisbus dan nog vervangen moet worden.

Ill keep you posted

• M Kramer
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-04-2015 22:24 #150641 door M Kramer
Inmiddels remblokken, spoorstang en stuurstangkogel vervangen. Ook een gereviseerd hulpstuurhuis er in gezet, kennelijk was de pin van het hulpstuurhuis ingesleten, het lag niet aan de bus (die recent was vervangen), maar aan de pin, dat kan dus ook!

Het gebonk is in ieder geval weg, ik denk zelf dat het vooral door de speling op mijn kogels kwam.

Bedankt voor alle tips, op naar de volgende oplossingen m.b.t. het lawaai in mijn aandrijving :p

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD