- Berichten: 1286
Verlagingsveren amazon
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Arno Pfennings" schreef:
Een praktische vraag aan degenen die de boel verlaagd hebben...
Wat is afstand tussen het laagste punt (welk) onder de auto en het wegdek na verlaging (spatlappen niet inbegrepen)?
Uitlaat, carter, differentieel?
De normale afstand minus de verlaging? In de meeste gevallen dus 35-40mm lager dan standaard, lijkt me.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
- Berichten: 303
De afstand van je differentieel tot de grond veranderd natuurlijk niet, die is alleen afhankelijk van de diameter van je band/wiel.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb - op verzoek eigenaar - een Amazon verlaagd en vind deze set up voor het nemen van drempels juist minder dan de originele veren.
Wagen wordt er stug van en drempel nemen gaat gepaard met allerlei geluiden en slepen van de spatlappen.
Op de snelweg en bochtenwerk vind ik het verschil met alleen een dikke IPD stabilisatorstang niet veel beter.
Herkennen mensen dit ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 317
Sommige mensen willen nu eenmaal een buikschuiver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, althans niet met een Volvo, maar het gebruik van progressieve veren zou juist moeten voorkomen dat de auto over het gehele veerbereik stugger wordt. Het combineren van kortere veren met de originele schokdempers geeft echter geen optimaal resultaat voor de wegligging. Een voordeel van het verlagen is dat de zijwindgevoeligheid van de auto enigszins zal verminderen en dat is bij een klassieke Volvo geen overbodige luxe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Voor 140/164 ligt dit wat anders, maar ook mijn 1800E doet het aljaaaren prima met IPD stang en Bilstein shocks, verder standaard set up.
Niks ten nadele van het 'oog wil ook wat'
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.