Verlagingsveren amazon

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-03-2015 12:49 #149523 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Verlagingsveren amazon

"Arno Pfennings" schreef:
Een praktische vraag aan degenen die de boel verlaagd hebben...

Wat is afstand tussen het laagste punt (welk) onder de auto en het wegdek na verlaging (spatlappen niet inbegrepen)?
Uitlaat, carter, differentieel?


De normale afstand minus de verlaging? In de meeste gevallen dus 35-40mm lager dan standaard, lijkt me.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-03-2015 15:45 #149527 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verlagingsveren amazon
Huh Eric......gewoon de absolute afstand to de grond :D ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bart Dirven
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-03-2015 20:40 #149532 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Verlagingsveren amazon
Arno,

De afstand van je differentieel tot de grond veranderd natuurlijk niet, die is alleen afhankelijk van de diameter van je band/wiel.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 01:58 #149547 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verlagingsveren amazon
Bart, klopt. maar uitlaat wel (vooraan)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 09:01 #149549 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verlagingsveren amazon
dit is 'of topic' maar wat levert het verlagen en plaatsen progressieve veren met PU blokken op ?.
Ik heb - op verzoek eigenaar - een Amazon verlaagd en vind deze set up voor het nemen van drempels juist minder dan de originele veren.
Wagen wordt er stug van en drempel nemen gaat gepaard met allerlei geluiden en slepen van de spatlappen.
Op de snelweg en bochtenwerk vind ik het verschil met alleen een dikke IPD stabilisatorstang niet veel beter.
Herkennen mensen dit ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 09:52 #149551 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Verlagingsveren amazon
Ik kom er wat laat in, maar de eerste vraag zou volgens mij moeten zijn: Waarom verlagen?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-03-2015 10:19 #149552 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Verlagingsveren amazon
Tja waarom bij sommige vrouwen implantaten? :lol:
Sommige mensen willen nu eenmaal een buikschuiver

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 11:09 #149553 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Verlagingsveren amazon
Volgens mij is de reden voor het verlagen dat mensen het mooi, stoer of sportiever vinden staan en/of dat men verwacht de wegligging er door te verbeteren.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, althans niet met een Volvo, maar het gebruik van progressieve veren zou juist moeten voorkomen dat de auto over het gehele veerbereik stugger wordt. Het combineren van kortere veren met de originele schokdempers geeft echter geen optimaal resultaat voor de wegligging. Een voordeel van het verlagen is dat de zijwindgevoeligheid van de auto enigszins zal verminderen en dat is bij een klassieke Volvo geen overbodige luxe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 11:46 #149555 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Verlagingsveren amazon
Ik heb voor een zware stabilisatiestang en mijn indruk is dat dat voldoende is voor een goede wegligging, ook bij zijwind. Verlagen is inderdaad meer een kwestie van smaak dan van nut, lijkt me

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2015 16:26 #149561 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verlagingsveren amazon
OK, kan me daar in vinden, IPD stang lijkt me normaal gesproken ook voldoende voor de Amazon.
Voor 140/164 ligt dit wat anders, maar ook mijn 1800E doet het aljaaaren prima met IPD stang en Bilstein shocks, verder standaard set up.
Niks ten nadele van het 'oog wil ook wat'

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD