Verlagingsveren amazon
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-01-2015 19:36 #147270
door Arno Pfennings
Verlagingsveren amazon is gemaakt door Arno Pfennings
Wie heeft er ervaring met het verlagen van een amazon? Hoe ver verlagen is nog raadzaam zonder met spatlappen of demper over de verkeersdrempel te schrapen....of...gaat het draaien van de voorwielen nog wel goed?
Iemand bijvoorbeeld bekend met deze of zijn er andere die beter geschikt zijn (waar moet je op letten?)
www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ichSnippet
Dan de dempers...kortere dempers nodig?
Alvast bedankt,
Arno
Iemand bijvoorbeeld bekend met deze of zijn er andere die beter geschikt zijn (waar moet je op letten?)
www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ichSnippet
Dan de dempers...kortere dempers nodig?
Alvast bedankt,
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-01-2015 22:48 - 12-01-2015 22:51 #147289
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verlagingsveren amazon
Ik heb de verlagingset bij Dries /Volvo Klassiekers gekocht en in combinatie met gewone nieuwe rubbers (geen PU) dikke stabilisatorstang voor en Koni Classic afgestelde shocks heel tevreden met rijgedrag.
Ook de 'Chinese' GT velgen passen prima 195/65/15 Michelin Energy banden op
Kijk maar eens hoe de wagen staat
Ook de 'Chinese' GT velgen passen prima 195/65/15 Michelin Energy banden op
Kijk maar eens hoe de wagen staat
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Laatst bewerkt 12-01-2015 22:51 door Ed van der Zee.
12-01-2015 22:50 #147290
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Zou niet breder gaan met velgen dan 5,5 J, ook verder verlagen geeft grotere kans op slepen van spatlappen en drempels 'mee' pakken.
Wellicht zijn de veren gelijk, ziet er als progressief geveerd uit.
Ben ook benieuwd naar andere ervaringen
Wellicht zijn de veren gelijk, ziet er als progressief geveerd uit.
Ben ook benieuwd naar andere ervaringen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 07:05 #147295
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Verlagingsveren amazon
Hej Arno,
Ik heb de Ama 35 mm rondom verlaagd gehad, dat leverde problemen op met de gastank.
Dit kan ook omdat de veren hier niet op berekend waren.
Bij 35 mm wil je nog al eens met de voorste spatlappen (plastic) over de weg schrapen na dat je over een kuil gereden bent.
verder smoelt de auto dan wel erg goed...
Ik heb de Ama 35 mm rondom verlaagd gehad, dat leverde problemen op met de gastank.
Dit kan ook omdat de veren hier niet op berekend waren.
Bij 35 mm wil je nog al eens met de voorste spatlappen (plastic) over de weg schrapen na dat je over een kuil gereden bent.
verder smoelt de auto dan wel erg goed...
Volvo... Drive it like You hate it

- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 09:34 #147296
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Verlagingsveren amazon
Die van mij is ook 35mm verlaagd. In combinatie met Koni Classic schokdempers gaat dat perfect. Ik heb ook een gastank achterin maar de trekhaak raakt de grond nooit, behalve als het echt hard gaat.
De niet-verlaagde andere Amazon die ik heb, ook met gastank en standaard schokdempers, klapt echt bij elke drempel met de achterkant op de grond. En die heeft niet eens een trekhaak.
Mijn vermoeden is dan ook dat verlagen best goed gaat, zolang de veren en schokdempers in goede staat zijn.
De niet-verlaagde andere Amazon die ik heb, ook met gastank en standaard schokdempers, klapt echt bij elke drempel met de achterkant op de grond. En die heeft niet eens een trekhaak.
Mijn vermoeden is dan ook dat verlagen best goed gaat, zolang de veren en schokdempers in goede staat zijn.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Eric
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 21:29 #147320
door Eric
Beantwoord door Eric in topic Verlagingsveren amazon
Mijn Amazon is 40mm verlaagd aan de voorzijde. Achter zijn nieuwe standaard veren gemonteerd icm met een gastank. Schokbrekers rondom zijn Bilsteins.
Het ophangbeugel van de Simons middendemper is wel aangepast. Deze is 2cm ingekort waardoor de demper nu dichter op het chassis zit. Daarvoor schuurde de demper nog wel eens over drempels heen. Heb nu -qua uitlaat- nergens last meer van. Zelfs de onderspoiler heeft nog nooit voor problemen gezorgt. Spatlappen hoor ik nog wel eens schuren als ik een diepe drempel naar beneden neem, maar dit is niet zorgwekkend.
Het ophangbeugel van de Simons middendemper is wel aangepast. Deze is 2cm ingekort waardoor de demper nu dichter op het chassis zit. Daarvoor schuurde de demper nog wel eens over drempels heen. Heb nu -qua uitlaat- nergens last meer van. Zelfs de onderspoiler heeft nog nooit voor problemen gezorgt. Spatlappen hoor ik nog wel eens schuren als ik een diepe drempel naar beneden neem, maar dit is niet zorgwekkend.
Bijlage 1.jpg niet gevonden
Bijlage 2.jpg niet gevonden
Bijlagen:
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 21:53 #147322
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verlagingsveren amazon
Eric waar heb je de veren gehaald? Ook voor speciale kortere dempers nodig?
- Eric
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 22:49 #147324
door Eric
Beantwoord door Eric in topic Verlagingsveren amazon
Heb ze bij improve-tuning.nl vandaan. Ze staan zo te zien niet op de website, maar alles daar wel te leveren. Standaard dempers gaan prima. Ik zou persoonlijk niet meer voor Bilsteins gaan, maar voor GAZ schokbrekers. Die zijn kwalitatief beter (zowel in- als uitgaand dempend) en ook nog een stukje goedkoper ook.
13-01-2015 23:21 #147328
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Bij mijn 1800E zijn de Bilsteins perfect, daar heb ik ook Koni adjustabel geprobeerd, maar deze heeft een veel lager zwaartepunt.
Voor de groene Amazon kies ik, in combinatie met verlaging, afstelbare Koni Classics, wel door een goede garage afgesteld !
Dit geeft de meest comfortabele vering en wegligging op de gewone weg .
Als je het circuit op gaat , worden hele andere eisen aan de wagen gesteld en komen er geen verkeersdrempels...ook geen onverharde paden
Voor de groene Amazon kies ik, in combinatie met verlaging, afstelbare Koni Classics, wel door een goede garage afgesteld !
Dit geeft de meest comfortabele vering en wegligging op de gewone weg .
Als je het circuit op gaat , worden hele andere eisen aan de wagen gesteld en komen er geen verkeersdrempels...ook geen onverharde paden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-03-2015 08:27 #149479
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verlagingsveren amazon
Een praktische vraag aan degenen die de boel verlaagd hebben...
Wat is afstand tussen het laagste punt (welk) onder de auto en het wegdek na verlaging (spatlappen niet inbegrepen)?
Uitlaat, carter, differentieel?
Wat is afstand tussen het laagste punt (welk) onder de auto en het wegdek na verlaging (spatlappen niet inbegrepen)?
Uitlaat, carter, differentieel?