Kokerbalk voortrein

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2014 23:16 #144554 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kokerbalk voortrein
Leuk om die opengemaakte voortrein te zien, dan zie je ook dat er veel roest in kan zitten
Roestomvormer is niet nodig, immers RX5 hecht zich juist aan roest, alleen losse rommel wegblazen met perslucht.
Dan RX7 of een mengsel van 10 en 5.
Versterken is prima, shock tower m.n. Verder denk ik dat roestpreventie belangrijker is, na lassen zul je extra moeten behandelen en kan je gewon met zink beginnen en Epoxy.
Waar het om gaat is of er roest is of niet.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
15-10-2014 19:13 #144572 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Kokerbalk voortrein
Hallo, er zitten trouwens bij de 1800E aan de voor- en achterzijde nog tussenschotten in, van links naar rechts, een paar cm van de voor- en achterzijde. Er zijn dus drie 'kanalen' waar je met roestwerend middel tussen moet komen, en dan nog in de ruimte tussen de plaat op de bodem van de koker. Zouden die kanalen bij de 1800E aangebracht zijn ivm het "enorme" extra vermogen van de B20E? Het maakt het behandelen een stuk lastiger. Andere vraag, ik ken een goed lasbedrijf die ook nog kan zorgen dat de koker thermisch gegalvaniseerd wordt (vlamverzinken). Ik vraag mij alleen af of een complex ding zoals deze koker zijn vorm behoud. Door vrij lang in een hoge temperatuur te verblijven kan de koker vervormen zeker na het lassen. Heeft iemand ervaring hiermee?
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD