- Berichten: 1725
IPD 28mm stabilisatorstang montage
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Maar goed. Bij de montage heb je kennelijk bij <1964 volvo amazons maar ik bout per beugel en staat er in de handleiding dat er een tweede moer inde draagbalk moet worden gelast.
Is er iemand die een dergelijke stang ook heeft moeten monteren met een dergelijke aanpassing…of ervoor gekozen om met een draadeind door de balk heen te gaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1916
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Zojuist de boel gemonteerd met een 10mm bout door de balk vergezeld van een paar dikke vulringen.
Proefritje gemaakt en het verschil is overduidelijk…strakke wegligging!
Het kan aan het vochtige weer liggen maar het leek even of de achterkant nu eerder uit breekt…nog maar eens met droog weer proberen (of anders toch maar ook een dikkere achter IPD stabstang..?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 890
Bij montage van een stang van één inch is dat niet nodig.
Als je veel meer motorvermogen hebt dan de pakweg 95 DIN die Volvo indertijd standaard maximaal verkocht, dan werd er aanbevolen om ook een sperdifferentieel te monteren om al die paardjes op de weg te krijgen.
Zoals bekend: van het één komt meestal het ander...
Het houdt je voorlopig van de straat, maar dat was nu juist niet de bedoeling, geloof ik.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Een zwaardere stabilisator vóór geeft inderdaad overstuur. Wel leuk!
Omdat de IPD erg stijf is komen er veel krachten op de bevestiging. Ik heb, als velen, de versterkingsplaten van TonCar op het chassis gelast. Dan is er echt geen kans meer op uitscheuren.
Montage van een IPD aan de achterzijde laat de auto weer richting neutraal gaan, maar het grenbereik wordt smaller en komt verder weg te liggen. Niet voor iedere rijder een feestje.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je daar een foto van?"Teun van Popta" schreef:
Ik heb, als velen, de versterkingsplaten van TonCar op het chassis gelast.
Kende ze niet. Klinkt goed namelijk.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 375
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Hierbij mijn fotootje van de versterkingssteunen. Dit zijn ze inderdaad Paul: 3 mm dik staal.
@Boele: en niet zomaar een ritje naar de uitlijner. Je moet je bij veranderingen aan het onderstel altijd afvragen waar je naar toe wilt. Alleen even IPD's monteren is ook niet je dat in de zoektocht naar een beter onderstel. In feite is het voor een doe-het-zelver een lange weg naar een bevredigend resultaat. Iedereen weet zo langzamerhand wel dat ik een enorme fan ben van het negatief zetten van de voorwielen. (sinds m'n 20e, dat is 40 jaar geleden) Dan moet natuurlijk de "toe in" ook veranderd worden.
Daarbij vind ik (ook geen geheim) dat veranderingen aan de ophanging dienen te beginnen met nieuwe rubbers. En dan komen nog de fijnheden betreffende veren en shocks
Genoeg te doen dus!
Teun
Bijlage ipd.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Shocks; ik heb samen met een paar jongens van het jongerenregister een leuke 'groupbuy' gedaan voor Gaz Shocks. Deze zijn in en uitgaand instelbaar qua demping.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.