Bovenste draagarmrubber(s) vervangen RV
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
Ik rij voorlopig nog even door maar blijf graag op de hoogte hoe Boele deze klus gaat klaren! Ik vind het wel een leuke uitdaging om eraan te beginnen!
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Paul de Beer" schreef:
De draag armen verwisselen is geen enkel probleem maar mij lijkt de bussen vervangen een moeilijke klus. Ik ga gewoon beginnen met de manier zoals Boele aangaf met de onderste bussen. De bovenste zullen dan niet veel lastiger zijn hoop ik.
Ik rij voorlopig nog even door maar blijf graag op de hoogte hoe Boele deze klus gaat klaren! Ik vind het wel een leuke uitdaging om eraan te beginnen!
Hoi Paul,
Het is niet zo gek moeilijk. Ed's methode met een draadeind door het schokbrekeroog is een goede. Alleen ben ik daar te ongeduldig voor.
Ik zet de auto op bokken onder de chassisbalken. Vervolgens wiel er af, schokbreker er uit, de moer van de onderste fusee twee slagen los. Dan door middel van twee hamers de fusee los tikken, die springt hooguit twee draadwindingen los. Daarom de moer niet te ver losdraaien!
Vervolgens zet ik een krik zo ver mogelijk onder de fusee. Dan draai je de moer los, en laat je de krik LANGZAAM zakken. De veer zal niet wegspringen, je kan hem er rustig uitpakken. Monteren in omgekeerde volgorde. Dit is prima op de grond te doen. Vandaag heb ik een tussenas cardanlager vervangen, dat is een stuk vervelender zonder brug!
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
Bedankt voor de tip Boele!
164 - daily driver
"Boele Braaksma" schreef:
"Teun van Popta" schreef:
Oke,
Maar dan is het toch vervelend om te bedenken dat je ze eigenlik links en rechts moet vervangen om de stuurreacties symmetrisch te houden.
Moeten die dingen echt € 50,00 per stuk kosten?
Teun
€50,00 is het goedkoopste bij Skandix, in NL zijn ze zelfs 65euro per stuk. Idioot duur, alleen zelf namaken zie ik niet zitten ivm de metalen bus. Ik zal er wel eens even over nadenken. De 1800 heeft prioriteit in tijd en geld.
Eerlijk is eerlijk en geen verkeerde info sturen Boele!!! In Nederland zijn ze 49,95 INCLUSIEF de BTW per stuk Boven VOOR en Boven ACHTER. Ik heb het hier over artikel nr. 0679248 en 0679247. Blijft nog veel geld.......
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Waarschijnlijk heb ik bij jou niet gekeken omdat ik daar altijd meer voor de oudere Volvo's spullen zoek.
Bij Scandcar zijn ze in ieder geval met een gouden rand.