hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-11-2012 19:32 #120543 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
nee dit is niet verholpen, maar dit mag eigenlijk geen probleem zijn daar het oud type amazon hetzelfde principe/bevestiging heeft en hier ook geen problemen mee zijn.
Tot duver heb ik er zelf ook geen problemen mee.
Als je een stoeprandje ofzo raakt dan heb je inderdaad wel minder demping ja, om heel eerlijk te zijn daar is het ook niet voor ontworpen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-11-2012 23:47 #120557 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
Ik rij nu al 7 jaren rond met mijn 144 met een zelf gedraaide stuurbus in ertalon zonder problemen. In de jaren1980 tot en met 1990 reed ik al rond met een ertalon bus in mijn amazon. De bus die Boele nu maakt, is waarschijnlijk een voorbeeld van degene die ik al 30 jaar terug gemaakt heb.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-11-2012 11:46 #120605 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164

"Johan Laveyne" schreef:
Ik rij nu al 7 jaren rond met mijn 144 met een zelf gedraaide stuurbus in ertalon zonder problemen. In de jaren1980 tot en met 1990 reed ik al rond met een ertalon bus in mijn amazon. De bus die Boele nu maakt, is waarschijnlijk een voorbeeld van degene die ik al 30 jaar terug gemaakt heb.

Hoi Johan, dat kan goed kloppen. POM is zelfsmerend en dus geen vetnippel nodig. Ik zal een mail sturen naar het VOD of er animo voor is.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2012 18:18 #120726 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
Vandaag de bus gemonteerd onder de combi. Nu zit er geen speling meer op! Hij lijkt lichter te sturen. Of dat ook echt zo is, kan ik niet verklaren.

Hier zie je ook de dummy-bus. Ik heb bij de huidige versie een borst gedraaid waardoor hij nooit kan zakken.

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-11-2012 21:59 #120730 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
Hoi Boele, de bus is identiek de zelfde als die onder mijn 144 zit, monteer de arm en je zal het verschil duidelijk voelen op een baan waar spoorvorming op zit en ook het lichter sturen van het stuur.

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-11-2012 08:34 #120764 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
Allen,
Een wat zwakker punt bij de Amazon zijn toch de bevestigingen van het hulp- en stuurhuis aan de chassisbalk. Vaak zie je bij sturen daar toch wat beweging (het beweegt natuurlijk meer als de chassisbalken wat krokanter zijn geworden).
Ik zit er aan te denken om bij de draadeinden voor de stuurhuizen een 1 mm dikke verstevigingsplaat (een dubbelingsplaat) op de chassisbalk te lassen om dit punt te verstevigen. Vooral als ik het stuursysteem toch wat starder maak door de upgrade van Kevin, lijkt me dit wel handig om de auto strak sturend te houden.
De stuurhuizen komen hierdoor 1 mm meer naar binnen, maar dit zou naar mijn mening eigenlijk weinig problemen moeten geven, want de hoeken van de stuurarmen wijzigen marginaal.
Ik kan geen denkfout of probleem voorzien, hoe kijken jullie hier tegen aan??
groeten,
Robert

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2012 22:42 #121044 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
Hallo Robert, ik heb er ook al eens over nagedacht en ik denk dat een 1 mm plaat niet veel zal helpen.
Mijn idee is om een 2 of 3 mm plaat aan de buitenkant te plaatsen onder de moeren met een omgezette kant van hooguit 20 mm, een soort van hoeklijn, dan verander je niets aan de stuurgeometrie.
Moet alleen nog kijken of er bij stuuruitslag geen band tegen de omgezette kant aan kan komen.
Groeten,Fred

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD