- Berichten: 880
hulpstuurhuisbus amazon, p1800, 140, 164
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Nog even geduld dus.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
- Berichten: 799
Ik lig hier nog met een hulpstuurhuis van 144 ch-89799, met onderdeelnr 675808.
Op de arm, tussen knik en uiteinde, staan volgende nrs opgegoten:
"1-7-675207", en op het dikkere deel naar het huis zelf staat "130".
De arm is origineel, en komt van een 144 van 1967 die +-133000km gelopen had.
Om de arm te draaien moet het huis eerst in de bankvijs geklemd worden,
m.a.w. er zit niet de minste speling op. Voor een 2de hands exemplaar ziet het geheel
er heel redelijk uit, en kan zeker nog enkele 100duizenden Kms meegaan.
Ik woon echter niet in de regio Utrecht. Kon vorige week wel in buurt geweest zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"Kevin de Leuw" schreef:
Dit licht in 99% van de gevallen aan de bus, ik ben een nieuwe aan het ontwikkelen mbv cad 3d. (meer kan ik ook niet loslaten)
Nog even geduld dus.
Kevin, ik kan niet met CAD 3d overweg, ik ben er echter een tijd terug ook al mee bezig geweest. Als ik je ergens mee kan helpen, hoor ik het graag. Ik hoor zo links en rechts al een hoop mensen die er over klagen. Dus animo is er wel.
Zie ook Onderwerp: PU Bus Hulpstuurhuis voor de 140/160 1800.. Waar verkrijgbaar!? op Volvolvo.nl
Voor de maten van de bus: Maten Hulpstuurhuisbus Volvo 140 164 1800 Amazon
@Moderators, kunnen jullie dit afsplitsen naar een rubriek, lijkt mij nuttig!
Vandaag bedacht ik mij dat de arm niet goed gemonteerd is door mij, ik heb de pitmanarm niet ver genoeg op de bus geschoven. Hierdoor trok de auto ook een beetje scheef. Na hem van positie gewisseld te hebben, is de speling minder geworden, ik denk goed genoeg voor de APK. Heb nog een tijdelijke toveroplossing, maar die foto valt onder de beun-praktijken. Die plaats ik dus niet. De zoektocht naar een hulpstuurhuis is dus bij deze gestaakt. Willy, hartelijk dank voor de concrete informatie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Zit nu onder mijn auto om te testen, so far 0% speling kleine productie is mogelijk prijs is wat hoger als de rubberen.
In cad 3d ontworpen en door professionele draaier gedraait binnenwerk ook allemaal pasgemaakt en er is geen kans op slijtage van de pen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Berichten: 362
Na dertigduizend km gereden te hebben nog geen enkele speling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145

Zo heb ik nooit meer speling op de hulpstuurhuizen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Junior lid
-
- Berichten: 36
Ik heb wel interesse als je eerste ervaringen goed zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"Kees-Peter Geluk" schreef:
Nice, klinkt goed. Hoe is de bus nu opgebouwd?
Ik heb wel interesse als je eerste ervaringen goed zijn.
Speciaal materiaal, vergelijkbaar met Nylon. Echter zwelt dit niet op zodra het vochtig wordt begreep ik.
Er is geen buitenbus nodig, en ook geen binnenbus. Ik heb er een aantal, die ga ik eerst op de 1800 en Amazon zetten en proefrijden. Zal mijn bevindingen hier posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 181
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 181
Ik vraag me wel iets af bij het ontwerp van jouw versie..
Bij eerdere ontwerpen van andere mensen is gebleken, dat als je de demping van het rubber uit de stuurinrichting haalt,
er delen uit je stuurinrichting kapot kunnen gaan, door het gebrek aan demping.
Heb je dit op de een of andere manier verholpen?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.