- Berichten: 142
Uitlijnen na revisie; Ama sedan met combi velgen
- Marcel Jonges (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Volgens mijn info wordt de ama geleverd, fabrieks af, met de 6mm shims. Dat zou dus hoe dan ook het uitgengspunt moeten zijn. Blijft merkwaardig, maar helaas kan ik het niet mooier maken...
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Niek de Boer" schreef:
Meer shims voor dan achter of andersom plaatsen bij de bovenste draagarm leidt , zo is mijn ervaring, geregeld tot het loslopen van de bouten.
Zelf nog niet meegemaakt. Is dat gebeurd ondanks de borgplaten die er achter zitten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 142
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 916
Als je klaar bent met experimenteren met een zootje shims en alles is naar tevredenheid, meet dan de dikte van de pakketjes op en maak een opvulling uit een stuk van staal of aluminium en zet het vast met een stel bouten van de juiste lengte en treksterkte (ARP) en dan kan je te keer gaan.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Een patiënt met staar geef je ook geen zonnebril om de felle lichten - waar die mensen last van hebben- minder te maken.
De geef je een nieuwe lens....dus terug naar de basis en problemen oplossen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 142
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 142
De huidige configuratie is als volgt:
Beide wielen 0.08 graden toespoor; is 0.16 graden totaal
Beide wielen een negatief camber; links -0.22 en rechts -0.14 graden; (dus 0.08 graad verschil tussen links en rechts)
Beide wielen een positief caster; links 0.38 en rechts 0.48 graden (dus 0.1 graad verschil tussen links en rechts)
Volgens mij is dit binnen de marges. Hij ligt in ieder geval beter op de weg, stabieler, minder zoekend, strakker sturend. Wat mij betreft een prima klus:)
Verder is de klus van het plaatsen van nieuwe shims easy-peazy; garagekrik onder de onderste fusee (plankje er tussen), en opkrikken totdat de band het wegdek nét niet meer raakt. Hierdoor is de spanning van de bovenste draagarm en kan je de bouten losdraaien die de shims en bovenste draagarm vastzetten. (Nieuwe bout erin met nieuwe borgplaat,) shims ertussen, en weer aandraaien met 5kgm. Auto rustig laten zakken en klaar is Kees. Komende weken check ik de bouten voor de zekerheid nog op lostrillen. Schijnt wel eens te gebeuren...
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.