proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2012 21:26 - 12-07-2012 23:36 #115607 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging
Joost kan je wat meer vertellen over het sleepcontact, ik zit te spelen met de gedachte om een metertje op het stuur van een amazon te monteren.
Laatst bewerkt 12-07-2012 23:36 door Ronald Damme (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2012 21:42 #115609 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging

Heren, vergis je niet,

Ik kom af en toe bij van West en wordt daar altijd goed en tegen schappelijke prijzen geholpen.
Ik zeg dit omdat de EZ Electric Powersteering in prijs nogal wat afwijkt.
Voor het verschil kan je nieuwe Bilsteins en IPD stabilisatiesetje installeren.... (rond de 1695,- euro...)

Het ging toch om een proefrit, ik heb niet gezegd dat hij hem daar moest kopen.

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-07-2012 09:58 #115673 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging

"Ronald Damme" schreef:
Joost kan je wat meer vertellen over het sleepcontact, ik zit te spelen met de gedachte om een metertje op het stuur van een amazon te monteren.

Ik begrijp niet wat het met elkaar te maken heeft een meter op je dashboard en een sleepcontact?

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-07-2012 15:27 #115684 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging

"Joost Buiting" schreef:
Ik begrijp niet wat het met elkaar te maken heeft een meter op je dashboard en een sleepcontact?

Ik denk dat Ronald het idee heeft om een metertje op het stuur te plaatsen. Dan zou je een sleepcontact kunnen gebruiken om die meter van spanning + signaal te voorzien..

1) ik zou geen metertje op het stuur maken, zit in de weg, leest niet fijn af, lastig aansluiten, echt mooi lijkt het me ook niet?
2) als ik 't toch zou doen zou ik veel moeite doen om maar geen sleepcontact te hoeven gebruiken. Sleepcontact = mechanisch = slijtage = niet 100% betrouwbaar.. Ik zou dan liever een draad gebruiken die door de stuurstang langs de claxondraad loopt. Vrijwel onzichtbaar en betrouwbaar.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-04-2014 20:54 #139451 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging
Even een oud onderwerp opratelen.
Ik heb geen interesse in electrische stuurbekrachtiging, maar wel in een bepaald aspect;

-hoe zit het sleepcontact gemonteerd? hoe lopen die kabels naar het stuur?
-zou ik veilig nog een (3aderige) kabel door de stuurstang heen kunnen leiden? (niet dat dit voor extra stuurweerstand zorgt)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD