proefrijden in een amazon met stuurbekrachtiging
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Het gaat dan om de electrische bekrachtiging die van een opel komt.
Er is iemand in Veghel ,die dit erin kan maken en ermee adverteert op marktplaats.
Mijn kennis woont in de buurt van Beverwijk.Mijn vraag is nu ,of er iemand is die daar een in de buurt woont en een amazon heeft met dit type stuurbekrachtiging en zo aardig wil zijn haar een keer te laten rijden met zijn of haar amazon.
Als je verder weg van haar woont mag je natuurlijk ook reageren.Ook dan komt ze graag naar je toe.Zij wil graag weten hoe de auto op deze modificatie reageert.Je kunt mij via dit forum een berichtje sturen ,maar je kunt me ook bellen 013 5288749 of 06 24231515 .Mijn mailadres is nmdeboer apestaartje kpnplanet.nl .Ik zal je dan met haar in contact brengen.Bij voorbaat vriendelijk dank!
niek de boer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Ik heb al een paar jaar deze conversie van genoemde persoon in Veghel in mijn combi en dat bevalt uitstekend. Eigenlijk heb je het niet in de gaten, alleen natuurlijk met parkeren, dan draai je de auto met één vinger op zijn plaats.
In eerste instantie dacht ik dat de auto bij grotere snelheden wat zweverig kon worden maar dat is niet zo omdat de bekrachtiging dan (bijna) niet helpt.
Echt helpen kan ik niet met je verzoek want ik woon in het uiterste Zuiden van het land maar als ik advies mag geven: direct doen, je krijgt er geen spijt van!
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Ook ik heb een bekrachtiging uit veghel. Had ik jaren eerder moeten doen. Werkt echt heel goed en een perfecte inbouw ondersteuning.
Ik was 1 van de eerste waarbij de CVE op een beugel aan de motor bevestigt was. Hier was nog wat modificatie voor nodig enne die werd direct opgestuurd. Ik heb de bekrachtiging zelf ingebouwd waar 4 uur voor staat. Als je het de eerste keer inbouwt zal het wat langer duren. Ik heb er 6 uur overgedaan. Er zit een zeer duidelijke inbouw tekening bijgeleverd. Je hebt een pijpensnijder nodig is het simpelste. Deze kan je eventueel huren bij borent.
Rijden is echt een genot. Achteruit inparkeren met 1 hand is een verademing. Rijden op de snelweg is in het begin even wennen maar na een 30 km snelweg wil je niet meer zonder rijden.
Als je vragen hebt kan je me mailen op cvisser02 (at) msn.com.
Cees
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik kom af en toe bij van West en wordt daar altijd goed en tegen schappelijke prijzen geholpen.
Ik zeg dit omdat de EZ Electric Powersteering in prijs nogal wat afwijkt.
Voor het verschil kan je nieuwe Bilsteins en IPD stabilisatiesetje installeren.... (rond de 1695,- euro...)
De Opel modificatie kost rond de 475,- dacht ik... Indien je aan een inbouwhandleidin kan komen moet je er een van de sloop kunnen krijgen voor rond de 100 euri.
Veel succes met het inbouwen en ik hoor graag jullie bevindingen...
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Ik denk overigens niet dat je er voor 100euro bent, je moet immers ook zelf de steun fabriceren..
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Cees
Zelf heb ik geen stuurbekrachtiging nodig, maar als dat zo was, kocht ik met 100% vertrouwen op kwaliteit bij Joost.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Boele Braaksma" schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in, Ruud!
Ik denk overigens niet dat je er voor 100euro bent, je moet immers ook zelf de steun fabriceren..
Vergis je niet hoeveel werk erin zit om het te maken, zonder draaibank/freesbank begin je niets.
Voor elk model zijn weer andere modificatie's nodig, zo moet de unit voor de Amazon een heel stuk ingekort worden
waarbij er nieuwe lagers in gezet/gedraaid worden, er moet een sleepcontact op komen, relais, zekering, electronica,bekabeling, enz enz.
Dan heb ik het nog niet gehad dat er bij veel units een fabricage fout in zit die ik ook oplos.
Door deze fout worden er bij Opel veel vervangen