pakking tussen stuurstang
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 18:07 #104148
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic pakking tussen stuurstang
Ik ben er vandaag wel mee in zeeland terrecht gekomen maar met de nodige zweetdruppels.. Gelukkig was die goed verder, alleen vond ik zelf dat die er nogal golvend bij zit.
zie foto.
ik heb gehoord dat er stevigere exemplaren zijn, maar die zullen niet anders komen te zitten begreep ik van dries toen ik die wilde bestellen. . Begreep van Lars dat ik het t-stuk op de onderste stang omhoog moet tikken (na losschroeven), dan komt die weer recht te zitten. ik moet alelen de juiste maat sleutels kopen want ik heb geen maat die past, blijt engelse maten te zijn.. :twisted:
vroeg mij alleen nog af, of het kapot gaan niet te maken kan hebben met mijn forse wielen en dat die zwaarder draait. kan door er niet meer kracht op komen? ps welke maat sleutel moet ik kopen (dopsleutel)

ik heb gehoord dat er stevigere exemplaren zijn, maar die zullen niet anders komen te zitten begreep ik van dries toen ik die wilde bestellen. . Begreep van Lars dat ik het t-stuk op de onderste stang omhoog moet tikken (na losschroeven), dan komt die weer recht te zitten. ik moet alelen de juiste maat sleutels kopen want ik heb geen maat die past, blijt engelse maten te zijn.. :twisted:
vroeg mij alleen nog af, of het kapot gaan niet te maken kan hebben met mijn forse wielen en dat die zwaarder draait. kan door er niet meer kracht op komen? ps welke maat sleutel moet ik kopen (dopsleutel)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 18:40 #104170
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic pakking tussen stuurstang
Volgens mij is de sleutelmaat van de boutje 3/8 inch. Je hebt uiteraard twee sleutels nodig. Ik heb de hardyschijf laatst ook vervangen (door een PU-variant), daarbij bleek dat je het scheef zitten ook kunt oplossen door de bevestiging van de stuurstang aan het dashboard los te schroeven, je kan het bovenste deel van de stuurstang dan richting motorruimte schuiven. Dat gaat makkelijker dan de koppeling (om hoog) verschuiven.
Gr Bart
Gr Bart
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.