pakking tussen stuurstang
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 21:57 #104023
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
pakking tussen stuurstang is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Ik heb gezien dat de pakking tussen de 2 delen van mijn stuurstang helemaal kapot is en daarom erg veel speling oplevert. Hie heeft dit onderdeel wart dus in het eerste deel van de stuurstang zit en een soort papierenpakking is van circa een halve centimeter? en is die makkelijk te vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-06-2011 22:26 #104025
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic pakking tussen stuurstang
Heb je bericht even verplaatst van Aandrijflijn > Voorwielophanging (klopt ook niet helemaal, maar komt dichterbij)
Dat ding heet een Hardi schijf (onderdeelnummer 0669870)
O.a. te koop bij Nordicar
Vervangen is redelijk makkelijk.
Meest lastige is dat je claxondraad er even uit moet.
En de vier boutjes willen nog wel eens lastig los gaan.
Verder is het vrij makkelijk.
Doen voor je een rembekrachtiger erin zet, kun je er makkelijker bij.
Dat ding heet een Hardi schijf (onderdeelnummer 0669870)
O.a. te koop bij Nordicar
Vervangen is redelijk makkelijk.
Meest lastige is dat je claxondraad er even uit moet.
En de vier boutjes willen nog wel eens lastig los gaan.
Verder is het vrij makkelijk.
Doen voor je een rembekrachtiger erin zet, kun je er makkelijker bij.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 07:42 #104039
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic pakking tussen stuurstang
Lars bedankt! Ga er mee aan de slag. Aardig wat klusjes te doen namelijk aan de auto.

- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 10:04 #104046
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic pakking tussen stuurstang
TinusTechniek heeft deze ook in PU variant, en nog goedkoper ook!
Zie ook:
www.tinustechniek.nl/1-onderdele ... thaan.html
Zie ook:
www.tinustechniek.nl/1-onderdele ... thaan.html
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-06-2011 22:47 #104107
ik heb toch maar bij Slubo de originele besteld,. goede service daar en erg snel. 1730 uur gebeld en nog morgen binnen als TNT een beetje vlot is.
nu heb ik alleen een vraag: hoe vast moeten de schroeven worden aangedraaid? zit er een soort borging in dat je niet verder kunt draaien? ben een beetje bang dat ik hem anders wellicht kapot draait, de pakking is van canvas.
nu heb ik alleen een vraag: hoe vast moeten de schroeven worden aangedraaid? zit er een soort borging in dat je niet verder kunt draaien? ben een beetje bang dat ik hem anders wellicht kapot draait, de pakking is van canvas.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 17:38 #104119
is er iemand nog met tips ik moet er zo aan beginnen. ben anders bang dat de bouten onderweg naar Zeeland zullen afbreken

23-06-2011 18:05 #104121
door Lars Rengersen
Gewoon beginnen!
Ik neem aan dat je geen twee linkerhanden hebt, anders is het sowieso niet heel handig om op de gok te gaan sleutelen.
Als je zorgt dat je aan het eind alleen nog de kapotte schijf over hebt en alles weer vastzit zoals het zat kan er niet zoveel mis gaan.
Om nog antwoord te geven op je vraag: Ja er zitten busjes in de hardy schijf (zie ook exploded view in onderdelenboek, onderdeelnummer 669871)
Succes!
Ik neem aan dat je geen twee linkerhanden hebt, anders is het sowieso niet heel handig om op de gok te gaan sleutelen.
Als je zorgt dat je aan het eind alleen nog de kapotte schijf over hebt en alles weer vastzit zoals het zat kan er niet zoveel mis gaan.
Om nog antwoord te geven op je vraag: Ja er zitten busjes in de hardy schijf (zie ook exploded view in onderdelenboek, onderdeelnummer 669871)
Succes!
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 23:26 #104128
met zeer grote dank aan Lars is de klus geklaard. Ik moet wel zeggen dat ik het een gammele constructie vind. een zwaar sturende amazon en daarvan zitten de 2 stuurstangen met elkaar verboden door een rubberen schijfje. Mocht die afbreken dan is de auto onbestuurbaar. Maar volgens lars (en die geloof ik nu zeker blindelings) kan dit geen kwaad.
Beste Lars veel dank voor je telefonische helpdesk! Niet mijn gewoonte om zomaar te bellen.
Beste Lars veel dank voor je telefonische helpdesk! Niet mijn gewoonte om zomaar te bellen.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 08:43 #104131
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic pakking tussen stuurstang
Sja,
Bij een aanrijding heb je dan tenminste nog een kans dat hij afscheurd en dat je niet de stuurkolom in je borst krijgt..
Vind het een prima constructie
Bij een aanrijding heb je dan tenminste nog een kans dat hij afscheurd en dat je niet de stuurkolom in je borst krijgt..
Vind het een prima constructie
24-06-2011 08:53 #104133
door Lars Rengersen
Graag gedaan hoor!
Wel wil ik nog even opmerken dat het een prima constructie is, mits goed gemonteerd.
Als je er geen vertrouwen in hebt, zou ik het aan een garage overlaten of die er in elk geval naar laten kijken.
Wel wil ik nog even opmerken dat het een prima constructie is, mits goed gemonteerd.
Als je er geen vertrouwen in hebt, zou ik het aan een garage overlaten of die er in elk geval naar laten kijken.