speling op stuur/stuurhuis
- Marco Wuyts
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-01-2025 19:53 #1047798
door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic speling op stuur/stuurhuis
Dag Hans,
Hartelijk dank voor je post !
Ik was er zelf niet spontaan achter gekomen dat je best de stelbout op zijn plaats houdt als je de borgmoer los zet.
We gaan hiermee aan de slag !
Hartelijk dank voor je post !
Ik was er zelf niet spontaan achter gekomen dat je best de stelbout op zijn plaats houdt als je de borgmoer los zet.
We gaan hiermee aan de slag !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco Wuyts
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-11-2025 22:11 - 21-11-2025 22:13 #1479135
door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic speling op stuur/stuurhuis
Ondertussen blijkt dat de stelmoer van het stuurhuis op zijn eind zit. Via die weg kan er dus niets worden bij-geregeld.
Inmiddels heb ik 2 niet-complete stuurhuizen gevonden waar ik er graag 1 hele van wil maken.
De onderdelen zijn inmiddels schoongemaakt. Het wormwiel zit er nog heel mooi uit en draait vlot; de bussen bevatten geen sporen van slijtage.
Bij de webshop werden de pakking; oliekerringen ; shim's besteld.
Vraag ivm al dan niet schilderen ; Ik ben niet in de mogelijkheid om verf te "bakken" :
- ik zou graag de stuurstang zwart willen schilderen : welke verf zou ik hiervoor gebruiken ?
- Ik zou het stuurhuis zelf niet willen schilderen en laten zoals het is. Is dat om één of andere reden een slecht idee ?
- ik zie dat de voorkant van het stuurhuis doorgaans ook zwart wordt geverfd. Dat is het onderdeel links bovenaan op de foto : een vierkant plaatje met een dun buisje (waar de claxon-draad uit komt). Het gedeelte dat geschilderd wordt is enkel de buitenkant. Ik vermoed dat dit is omdat dat buisje aan het plaatje is gebraseerd ofzo. Door het te schilderen wordt het volgens mij beter beschermd.
Ik had ook een soort pakking verwacht tussen onderdeel 11 en 12. (links onderaan op de tekening) Ik zie enkel de shims die voor de afsluiting moeten zorgen en die zijn van metaal.
Hoe gaan jullie hiermee om ?
Inmiddels heb ik 2 niet-complete stuurhuizen gevonden waar ik er graag 1 hele van wil maken.
De onderdelen zijn inmiddels schoongemaakt. Het wormwiel zit er nog heel mooi uit en draait vlot; de bussen bevatten geen sporen van slijtage.
Bij de webshop werden de pakking; oliekerringen ; shim's besteld.
Vraag ivm al dan niet schilderen ; Ik ben niet in de mogelijkheid om verf te "bakken" :
- ik zou graag de stuurstang zwart willen schilderen : welke verf zou ik hiervoor gebruiken ?
- Ik zou het stuurhuis zelf niet willen schilderen en laten zoals het is. Is dat om één of andere reden een slecht idee ?
- ik zie dat de voorkant van het stuurhuis doorgaans ook zwart wordt geverfd. Dat is het onderdeel links bovenaan op de foto : een vierkant plaatje met een dun buisje (waar de claxon-draad uit komt). Het gedeelte dat geschilderd wordt is enkel de buitenkant. Ik vermoed dat dit is omdat dat buisje aan het plaatje is gebraseerd ofzo. Door het te schilderen wordt het volgens mij beter beschermd.
Ik had ook een soort pakking verwacht tussen onderdeel 11 en 12. (links onderaan op de tekening) Ik zie enkel de shims die voor de afsluiting moeten zorgen en die zijn van metaal.
Hoe gaan jullie hiermee om ?
Laatst bewerkt 21-11-2025 22:13 door Marco Wuyts. Reden: verduidelijking
- Derk Idsardi
-
- Moderator
-
Minder
Meer
21-11-2025 22:45 #1479136
door Derk Idsardi
Amazon Combi 1965
Beantwoord door Derk Idsardi in topic speling op stuur/stuurhuis
Ik heb hiervoor Loctite 5800 gebruikt, maar 518 kan denk ik ook. Weinig gebruiken en goed ontvetten. Werkt prima.
Amazon Combi 1965