pitman arm los krijgen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2002 12:31 #59926
door
Beantwoord door in topic pitman arm los krijgen?
Ik heb staan stook tot ik er blauw van werd maar het kreng zit nog steeds. Poelie strekker op zijn vast vast gezet veel kruipolie dagen wachten en uiteindelijk de brander erop, rammmen met een hamer etc. resultaat nop.Alternatief is de haakse slijper, maar ja??????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2002 12:57 #59925
door
Beantwoord door in topic pitman arm los krijgen?
Rene, de poelietrekker wordt niets het is te groot geeft te veel mee. Mijn verbouwde stuurkogeltrekkers (Heuts automaterialen
www.Heuts.nl
) zijn zwaarder en korter.Ik weet niet waar je woont, maar mocht het in de buurt van Geleen zijn kun je gerust langskomen, gaan we ons even samen een uurtje in het zweet werken...
17-09-2012 12:11 #117824
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic pitman arm los krijgen?
Antiek onderwerp, maar het blijft actueel. Ik heb net met drie verschillende pulleytrekkers geprobeerd een pitmanarm van een gedemonteerd stuurhuis af te krijgen. Dat lukt niet. De achterkant van de pitmanarm is niet vlak genoeg, waardoor de armen van de trekker er steeds vanaf schieten.
Er is een speciaaltrekker, SVO 2370. Die past met een kom om de ronde achterkant van de pitmanarm. Is die ergens in de vereniging aanwezig?
Er is een speciaaltrekker, SVO 2370. Die past met een kom om de ronde achterkant van de pitmanarm. Is die ergens in de vereniging aanwezig?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
17-09-2012 17:04 #117828
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Andere 2-arm pulleytrekker gekocht, de verstelbare armen extra geborgd met een slangenklem en daarmee, plus heetstoken en een beetje meppen de pitmanarm losgekregen. Maar dat lukt niet bij een gemonteerd stuurhuis, helaas.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 17:35 #117830
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic pitman arm los krijgen?
Hallo Rob
Ik heb hiervoor een wig gemaakt met een gleuf erin,deze zet ik ertussen paar flinke meppen en de boel is los.
Gr Jan
Ik heb hiervoor een wig gemaakt met een gleuf erin,deze zet ik ertussen paar flinke meppen en de boel is los.
Gr Jan
17-09-2012 17:51 #117834
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Maar het stuurhuis is van alu. Als ik weet hoeveel kracht ik op de trekker gezet heb, totdat die 'pang' deed...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 16:42 #123249
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic pitman arm los krijgen?
Ik heb mijn pitmanarm eraf gehaald met een pers (staat vaak in een garage), ik geloof dat we tot 10 ton kwamen voor het kreng eraf ging