voortrein

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2002 20:31 #60875 door
Beantwoord door in topic voortrein
Dat is een oplossing die me bekend is. Echter doen die bussen soms nogal afbreuk aan het comfort, afhankelijk van de auto. Of dat voor de Amazon ook zo is weet ik niet, maar ik verwacht van wel. Ik vind de veren nl. nogal stug, "glad" asfalt is verre van glad in de Amazon. Ik denk dat stuggere bussen vooral het stuurgedrag wat directer maken, want die reageert met een kleine aarzeling. Ik heb overigens al vaker op dit forum geschreven dat ik het weggedrag van de Amazon helemaal niet slecht vind. Uiteraard mag je hem niet vergelijken met modern materieel, maar voor zijn tijd is het onderstel prima. Als je wel met modern spul gaat vergelijken valt op hoeveel de carrosserie overhelt in bochten en deint op slechte wegen. Echter, in rap genomen bochten hoef je niet snel bang te zijn voor uitbreken, en onderstuur kondigt zich heel geleidelijk aan. Je moet alleen geen gekke dingen doen als in een snelle bocht abrupte bewegingen gaan maken, dan wreekt het overhellen zich wèl. Ik weet dat er van alles aan te doen is om het weggedrag te verbeteren, maar dat wil ik niet. Ik heb opzettelijk originele Volvo-dempers gemonteerd en geen Koni's. Ik wil de auto hebben zoals die ontworpen was. Ik vind het rijden in de Amazon elke dag weer een feest, JUIST vanwege de genoemde "tekortkomingen".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.